måndag 20 februari 2012

Måndag igen!!

Ja det går verkligen undan. I går så körde jag till Åsa och var hos henne nästan hela eftermiddagen. Vi skulle titta på en lägenhet som de var lite sugna på. När mäklaren tar bilder så har de en proffs fotograf som gör det så bilderna är alltid mycket bättre än verkligheten.
Lägenheten var i stort sett bra, förutom tapetseringen. I det ena rummet så hade de börjat och mönster passa men efter att ha gjort halva så gav de upp och bara satte upp tapeterna. Såg gansk kul ut. Oj då sa mäklaren Astrid när jag påpekade det för henne. Jag är kanske lite skadad nu när jag har tapetserat så mycket själv. Vi får väl se hur det blir om det är något för dem eller inte. De måste lägga ut sin egen lägenhet först och sälja den innan de hoppar på något annat.

Senare på eftermiddagen så var det träff med Ycc som vanligt så var det jag och fyra gubbar. Den ena kom på mc vilket jag tycker nog är lite kallt för. Det tyckte nog motorcyklen också för när det var dags och köra hem så startade den inte. De andra försökte och springa igång den men där fanns inget liv alls. Hur det gick vet jag inte för jag körde hem. Jag kunde inte göra något.

En titt på Så ska det låta och lite på Dirty Dancing nu när Thore inte var hemma. Sedan så var det sängen som gällde.

I dag ska jag iväg till jobb redan kl 1150 för jag ska på EBR kurs. Vi ska börja med ett nytt system när det gäller våra dokument. Vi ska ha ett helt datorstyrt system inga papper alls. Det ska bli både kul och spännande hur detta ska fungera. Extra kul när man är utvald till och bli superuser. Det betyder att jag får mer information och utbildning nu och att jag ska utbilda mina kolleger.
Men innan det är dags och köra så ska jag börja med gardinen till sovrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar