torsdag 23 februari 2012

Barnbarn

Dessa ljuvliga varelser. När jag var och hälsade på hos Åsa och Leo så skulle han kolla vad jag hade i min väska. Vi genomskådade honom, det var min telefon han var ute efter. Men en stund så nöjde han sig med min kalender. Jag hade satt fast pennan i pärmen den bara bröt han av. Haha den busen starka som bara den.



I dag så har ju Sverige fått en ny prinsessa. Ett stort grattis till de nyblivna föräldrarna och till mor och farföräldrarna. jag undrar om de kan njuta av sitt barnbarn lika mycket som vi kan av våra. Kommer farfar och farmor kunna hämta sitt barnbarn på fredagen och lämna tillbaka de på söndagen? Kommer de att kunna åka till skogen och ha picknic helt apropå? Jag hoppas ju att de kommer att kunna rå om den lilla utan massa andra barnvakter samtidigt.

Jag jobbade bara 4 timmar i dag det var super kul och jobba när jag visste att det bara var för 4 timmar och att jag hade fin besök när jag kom hem. Ella och Jacob hade tillbringat eftermiddagen med farfar. De hade busat, sjungit, och lekt. När jag kom hem så hade de fixat middagen som var Tacos. De hade hjälps åt och skära och dela och duka. När jag kom hem sa Ella "farmor du har inget vin" va sa jag, va sa du, du har inget vin, vem har drukit upp det frågade jag? Farfar sa hon. Haha Säkert att Thore dricker upp mitt vin. Nä det var inte han. Jag tror att det var jag själv.


Medan vi väntade på Daniel Cissi och Isac som tränade fotboll så var vi tvungna till och provsmaka på godiset så det var gott, och så skulle vi ju ta kort. Nu är det så att vi kan ju inte bara ha bra kort i vår samling vi måste ju ha tramse kort ocskå. Jacob kan verkligen få till det.


Äntligen har vi lugn och ro. Daniel och Cissi har gått hem så vi kan äta glass i lugn och ro.
Vi har även haft tid till och beställa hotell i Göteborg till vår Lisebergs helg. Fint ska de vara så vi bokade hotell Heden Liseberg. Vi ska åka upp på fredagen och då ska vi gå i stan, på lördagen så är det Liseberg som gäller och så tar vi det lugnt och åker hem på söndageftermiddag.


Nu så sover dessa tre ljuvliga ungar. I morgon ska vi åka till Flyg museumet i Ängelholm vi ska försöka vara där när de öppnar kl 1000 så det blir inte så lugnt och skönt som vi brukar ha det på mornarna när de sover över. Så nu ska jag också lägga mig.

1 kommentar:

  1. Det tror jag inte farmor och farfar kan. De har ju inte förmånen att bo grannar precis, då är det inte lätt att hämta på fredagen och lämna på söndagen!

    SvaraRadera