söndag 19 februari 2012

Lugna söndag:) Eller klagomål:))

Ja jag har för ovanligheten två rubriker och vet inte vilken jag ska ta. Det är en lugn och skön söndag i dag. Jag har fått klagomål av min allra bästa älskade systerdotter att jag är dålig på att uppdatera min blogg. Ja jag vet att det är långt mellan gångerna i bland, men i gengäld så blir det ett långt inlägg i stället då.
Nu så kommer här en massa bilder.


Jag och Jacob var ju på simmet i torsdags kväll som vanligt och efter simskolan så brukar han få bada lite till. Här dyker han på tre och så skulle jag ta kort då. Men jag behövde ta bilden på tre och han hoppa på fyra. Det var inte helt lätt och fånga honom.
Här hinner han inte i.



Här har han hunnit i och syns nästan ingenting.

 
Här får jag honom precis i starten, denna bilden tyckte han var jätterolig. Han har fått väldigt långa ben här.


Denna bilden där sår han på vattnet nästan på en annan person också. Denna fick också ett riktigt gapskratt av honom. Vi hade nog kunnat varit kvar en bra stund till och tagit flera kort om vi hade haft tid.


När vi kom hem till dem så var det bad för denna ljuvliga fröken löken. De är några riktiga baddjur alla tre barnen Lundkvist. Härligt är det. Ella tittade på mig och så sa hon med glimten in ögat " ska jag stänka på dig"? Nä sa jag det ska du inte.

Lördagen var en fixar dag. Jag målade klart i badrummet, sydde färdigt gardinen till gästrummet, sydde på märken på våra mc västar. Röjde och sorterade ut lite saker. Var på Ikea kollade garderober, köpte gardinstång, gardintyg till sovrummet. Sedan så var det fest i Klippan gå den grekiska restaurangen för far som fyllde 75, Magnus som fyller 40 och Rolf som fyller 65år. God mat och gott dricka fick vi och så super bra service vi var ju 23 st så det var ett bra gäng och serva.


Här är jag och Chelsea söta lilla flickan, hon är så lik sin far så det är icke klokt. Thore tyckte synd om Frida, bara hon inte känner sig utanför när alla säger oj vad hon är lik sin pappa, nä varför skulle hon sa jag, Vi har ju det lika med Daniel och Isac, inte har vi tyckt synd om Cissi inte för de.


Här till vänster sitter den gamle mannen på 75 bast.
                                                        
                                                     Å så vi två jag och min man.

 
                                             Chelsea med sin farfar som är stolt som en tupp. Så klart.


                                                   Farmor pappa Chelsea och så farfar.
Efter restaurang besöket så var vi hos Jenny och Magnus och drack kaffe och åt tårta. Givetvis så blev det ett parti Uno också. Det vann jag för ovanlighetens skull. Säkert bara för att vi inte var så många med.

I dag så var det klockan som ringde tidigt det var ju simskola med barnbarnet Leo. Jätteroligt det är så längesedan som jag var med. Han säger nej till allt. Men i vattnet så lyssnar jag inte så bra. Vatten i öronen.


Han är så glad så det värmer hela kroppen på mig. Vilka kramar jag får av honom. Jag ska bar skriva färdigt här sedan så ska jag iväg hem till honom för lite eftermiddags mys.


                                                         Linda :) så här blev rummet.

Jag är riktigt nöjd med det. Det är bara gardinen som ska upp och det gör jag efter Leobesöket.
För nu är det brådis.

2 kommentarer: