söndag 3 juli 2011

Mc Träff i Kristianopel


Här har vi lastat våra motorcyklar för avfärd mot Kristianopel och en mc träff som heter Mera båge och som Ycc brukar vara med på. Spännande vilka som kommer dit för det har vi ingen aning om.

Vi tog ett fika stopp i Gualöv där blev det en god baguett och gott kaffe i solen på uteplatsen. Tack för fikan:)


Här har vi vår stuga hyfsad fin är den och tur har vi som kommer först och får välja sovrum.

Efter att vi har packat upp så går vi och letar reda på våra vänner. Vi hittade Maggan och Siwan jättemysiga damer.


Lite manligt sällskap är ju aldrig fel här har vi Bengt, Bertil och Kent. Andreas och Kirre är och badar. Anita är nog och kokar kaffe. Vi hade en super härlig eftermiddag. Alldeles lagom väder är det. Vi hade ganska varmt när vi körde men när vi kom fram så blev det lite svalare.



På kvällen så blev det en god grillbuffe och lite gott vin. Kristianopels egna band spelade far son och dotter. Kirre som är glad för att sjunga gick givetvis upp och visade sin talang. Hur bra som helst var de.
Vi hade en kanon kväll fastän vi inte var så många som hade kommit. Lennart och Brittmarie från Göteborg var också med.


Kristinaopel är en trevlig små håla i den Blekingska skärgården. Jättemysigt är det här med campingen fiskebodar caféer och massa annat.




Här borta går Thore och letar efter mig, jag ser honom och han ser inte mig. Ibland är sånt kul.



Här sitter Andreas Bengt och Bertil vid incheckningen. Alla som kommer ska få ett blått armband och så ska de visas plats var de ska bo, i stuga eller tält.
Jag tror att vi blev 62 stycken som kom. Massor med motorcyklar.

 När vi käkade lunch i hamnen på lördagen så kom en gammal vän gående där. Lasse från Karlshamn och Victory klubben. Jätte skoj och träffa honom igen.


Här har vi mannen i kjol. Det är Hans som står för campingen och som har en rundvandring här med oss och berättar om Kristianopel. Det är så synd att jag är så dålig på att lyssna och komma ihåg. Jag står och kollar in folket i stället för att lyssna upptäckte jag. Typiskt mig.



En del motorcyklar har sitt eget tält med sig. Det hade inte vi och det var synd eftersom vi var så smarta och ställde dem under ett par träd. Vi hade en sådan tur att det regnade två nätter och så var det mycket fint på dagarna. Det har varit shorts och linne hela helgen.

Nu ska det bli skönt och sova i den egna sängen. Fast jag har sovit supergott i stugan ovanligt bra för att vara borta måste jag ju säga. Första natten sov bara jag och Thore i stugan så då var det utan öronpluggar men sedan så fick vi nattgäster Irene och Lasse så då tog jag pluggarna för att vara säker på och inte höra Lasses snarkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar