söndag 10 juli 2011

Lördag och söndag


Här har vi vår lilla Mia Fia som fyller 23 år på onsdag. Vi sa grattis till henne i lördags eftersom det passade bäst. Mia bjöd in stora delar av släkten som fick plats i hennes lägenhet. Det gick jättebra. Vad säger man "har man hjärterum så har man stjärterum".

Jag kan inte berätta om fina presenter för det fick hon inte. Det blev pengar av alla och det är inte till att förakta. Nu får hon ha huvudbry själv med att hitta på något fint till sig.

Mia hade varit duktig och bakat så det bjöds bara på hembakade kakor och det smakade alldeles utmärkt.



Vi fick träffa Smokie för första gången och det var en ljuvlig liten varelse. Blev jag sugen på en hund?? JA. Jag trodde inte att jag skulle bli det men det blev jag. Men jag är ju en vuxen kvinna så jag vet att det inte fungerar i vårt liv. Fast jag har hundvakt men det kan inte hjälpas vi ska inte ha hund. Jacob frågade Cissi, mamma när ska vi köpa ett husdjur?. Han frågade mig tycker du om hundar? Ja svarade jag för det gör jag ju. Kan du inte köpa en hund då så kan jag hjälpa dig med och gå ut med den?!

Nä min käre Jacob så enkelt är det inte och ha hund tyvärr.

Nu har Mia så då får vi passa på och gosa och leka med den.


Här visar Isac att han kan titta på sin nässpets, Varför? för att det kan vara bra och kunna om man tror att det har fastnat något där. Snygg i håret är han ny klippt och fin med blå grön och röd färg.


Jacob är lika snygg han. Vårt stora charmtroll som bara hittar på bus. Men här var en som gillade Smokie ordentligt.


Smokie var riktigt nyfiken på Leo, men Leo brydde inte sig om honom så värts. Jag tror att Leo trodde att Smokie var en katt och det har Leo hemma så därför var han inte så intressant.


Här har vi farmors Ella fjälla som undrar om jag inte har tagit färdigt kortet snart. Jodå klart att jag har. Även Ella tyckte att både katten och hunden var kul. Som man kan jaga lite och kalla på men Emett hade inte lust och komma fram när Ella ville det. Taskig kattafan:)

Jag och Thore hade en lugn och skön lördag kväll här hemma för ovanlighetens skull. En god thai middag som vi åt på altanen och sedan så satt vi bara och pratade om livet i största allmänhet.

Söndagen började kl 0645 för min del. Fixade fika korg och kollade så jag hade danska pengar och allt annat som jag behöver för en lyckad mc dag. Den första körningen som kontaktperson. Kändes extra spännande för att höra vad "gubbarna" skulle säga. Men det blev ett stort grattis till mig och Lycka till.
Jätteskoj. Jag ska inte ha hand om körningen för det vill jag inte det får de andra göra jag ska bara vara en länk mellan regionchefen och medlemmarna.


Extra kul i dag eftersom Sydväst gänget också kom. Sammanlagt så var vi 14 motorcyklar och så 19 personer. TRE tjejer som kör själv och så var där 5 som åkte så det kändes bra i dag. Vi hade en sådan jätte härligt dag med massor med sol och blå himmel. Jag trodde att de skulle vara krångligt och åka över med motorcyklen men det var de inte. Bara dyrt 430 kr för en hoj. Svindyrt. Det är gratis och åka med moped över. Konstigt.
Men vi hade bestämt oss för en härlig dag med massor med små danska vägar. Jörgen som var dagens road master gjorde ett bra jobb. Härliga vägar har vi kört på. Fikat vid en sjö där det var mycket fint.


Vi åkte en sådan här bilfärja, när vi stod och väntade på den så kom det en man fram till mig och började fråga ut mig om min mc, var den kommer ifrån hur gammal, har jag hämtat den själv i Usa, plus en massa andra frågor. Till sist frågade han om han fick ta kort på den med mig på. Självklart sa jag det kosta 20 kr. Jag skojade bara.

Vi käkade middag i Hunested tror jag att det heter, där åt jag en frukostplatte, en tallrik med lite olika sill och spätta. Ja en lite blandning av massor med god mat. Lite synd när det är så gott och man inte orkar äta upp. När vi skulle åka så kom det en man fram till mig och gjorde tummen upp och sa den vackraste har en vacker motorcykel. Trevlig man.

Nästa ställe som vi stannade på var Gilleleje, där åt vi glass. En super liten mjukglass tog jag, någon tog den vanliga danska glassen med gräddbulle vispgrädde och sylt. Men där går gränsen för vad jag kan trycka i mig. Härligt och sitta i hamnen och kolla på båtar och folk.

Vi tog farväl av vännerna från Furulund och Malmö Lund området i Helsingör. De fortsatte mot bron i Köpenhamn och så tog vi andra båten över till Helsingborg. Det gick snabbt och köra hem. Jag packade upp snabbt som ögat och sedan av med kläderna och in i duschen för jag var så varm. Kvällen har jag ägnat åt telefonsamtal med min käre vän i Borlänge. Vi har inte pratat sedan i fjol somras när vi träffades i Uddevalla så det tog två timmar och berätta allt från Skåne och allt från Borlänge.

Jag hoppas att vi hittar datum så vi kan träffas nu när vi har semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar