måndag 18 juli 2011

Semester


Äntligen semester säger jag. Vi började med att ha ett par fridagar. En dag så tillbringade vi hos detta lilla charmtroll. Leo är så full i bus, hela tiden är det något på gång. En super härlig unge är han.


Här har vi fått finbesök av Smokey, det är Mia och Andreas hund en jätte söt valp är det. Jättekul att de har skaffat honom så kan jag låna. Jag kan ju inte ha själv det passar inte in i vårt liv just nu. SÅ då är det bra när man kan låna. De kom hit eftersom Thore skulle åka med dem till Malmö och jag skulle åka med Åsa och hennes familj.
Vi skulle till Malmö och gratta Linda som fyllde 35 år. Jätte trevligt så klart var det.

Leo och Smokey busar på gräsmattan Leo med napp i munnen och Smokey som hade hittat en diskborste han kunde ha i munnen.
Leo tittar och ser frågande ut vad hittar du på med??


Linda och Rikard bor i ett gårdshus på Kirseberga mycket mysigt är det med en härlig innergård.
Där firade vi den äldre damen:)


                                          Linda 35 år med Rikard.

Det var en trevlig kväll.

I förmiddags så kom Leo och Åsa och hämtade mig så vi kunde åka och köpa Leos första par skor. Det har jag köpt till de andra barnbarnen så givetvis ska jag köpa till Leo också.
Typiskt så hade de inte hans storlek på väla utan vi fick fara i väg till Familia också. Men det gick ganska så snabbt. Leo tyckte inte det var så kul och åka bil och sitta själv i baksättet så han var lite ledsen. Men fina skor fick han. Hoppas nu att hans pappa som är lite petig också tyckte om dem.


Typiskt så skulle det börja och regna säkert bara för att Thore är ledig och kan följa med på söndags körningen. Men vi har fina regnkläder så vi körde iväg ändå. Vi trodde att det skulle bara vara vi två kontaktpersoner och Thore men Lille Mats från Landskrona kom också. Så vi blev fyra riktiga bikers som körde en tur på 13 mil. Vi tog vägen över söderåsen mot Ljungbyhed vidare mot Forrestad och till sist kom vi fram till Skäralid där vi skulle äta våfflor. På cafeét där nere har de de mest utsökta våfflor som jag någonsin har smakat. När vi körde hem så kom lilla solen fram. Då var det riktigt härligt och köra. När vi kom hem så tvättade vi motorcyklarna och sedan så kom Susanne och Micke så då tog vi en liten runda. Den avslutade vi här med en grillad korv. Jätte trevligt och sitta och snacka lite.

I morgon så ska vi börja vår semester resa upp till Borlänge. Vi ska tillbringa en natt på Hökåsens camping och träffa Daniel Cissi och barnen. Gissa om jag längtar dit. Så nu hoppas vi på hyfsat väder. Men skulle det regna så får det göra det för vi kör ändå. Så får vi se hur länge vi blir borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar