lördag 9 juli 2011

Solig lördag

Vilken ljuvlig dag det är sol och blå himmel, bara ett tunt slöjmoln. Det är verkligen inte ofta som jag är ensam hemma en lördag men nu är det så. Thore körde till Västerås i går förmiddag och beräknade och vara hemma i eftermiddag. Denna tur brukar han inte köra men nu fick han den så det var bara till och bita i det sura äpplet jobba.

I går så var det dans i parken i Billesholm, jag körde dit själv och träffade alla dans vänner från Mörarp och Inger från Åstorp. Hennes man körde också lastbil. Så vi två var kvällens panelhönor:) Första och sista dansen satt vi och vaktade väskorna. Haha

Det finns ju regler när man dansar och de två dansar man bara med sin man. Eftersom han inte var med så satt jag. Vågade inget annat heller. Haha

Lite synd att det var så lite folk där vi var ca 100 och det är en stor dans lokal så vi hade behövt och vara minst 50 till. Men det var kul och alla var verkligen dansanta. Det är så kul och dansa. Så medan mannen jobbade och tjänade storkovan så slet jag på mina ljuvliga danseskor.

I dag så ska jag köra och tanka mc och sätta på väskorna och förbereda lite till i morgonbitti. Vi ska köra med Ycc till Danmark så vi träffas tidigt.

I eftermiddag så har Mia kalas för oss alla det ska bli så kul. De har fått hem sin valp Småki nu mysigt och träffa honom. Jag vet att jag kommer att bli sugen, MEN det går inte och ha hund så som vårt familjeliv ser ut. Nä jag tänker inte skaffa någon även om det skulle ändras. Jag får väl låna Småki ibland.
Hans namn är Smokie men det är ju engelska och jag är svensk så jag får det till Småki. Det är bara lite kiv. Puss Mia.:)

Nä nu ska jag ta itu med dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar