onsdag 6 juli 2011

Grillkväll med hela familjen


Mia skickade ett sms i lördag och Thore läste det för mig. Vi bjuder på middag på måndag. Va kul sa jag den först i hennes nya lägenhet. På nästa sms står det, vilken tid ska vi komma? Ja jag jobbar till 14 sedan så är det fritt fram. 

Va sa jag är det vi som ska bjuda? Nä sa Thore. Jag får läsa, jodå så är det det är vi som ska bjuda på middag. Jaha vad ska vi då bjuda på frågar Thore. Dina bekymmer säger jag för jag jobbar ju. :)

Senare på kvällen så ringer Daniel och ska berätta om hur deras helg har varit och höra hur vår har varit. Kommer ni och grillar i morgon  frågar jag? Klart vi gör sa han. Jaha då får jag ringa Åsa och höra med henne. De kommer gärna, utan Marcus för det är en viktig HIF match som han ska se. Klart att han får göra de.

Jag kom hem till ett tomt hus så jag gick upp till garaget och polerade mc. Så kom Mia och Andreas och strax Thore också. Sedan så kom de andra efterhand. En sådan lycko måndag det blev med alla barnen och barnbarnen.




Jodå vi dricker både öl och vin fastän det är måndag kväll.





Här har vi fotbolls proffset.

                    
                                        Leo vårt lilla kryp proffs som är så lycklig bara mor hans är i närheten. Jag kelade inte så mycket med honom eftersom det var så mycket folk och så vill Leo mest vara nära mor sin. Det kommer en dag när han vill vara med mormor i stället:))


                                             Mormors blommor gillar han och plocka med.


                                           Kanon kul med en bobbycar.


 När inte mor orkar mer så får kusinen Jacob ta över och det gick hur bra som helst.


Åsas gamla vagn ock Mias gamla docka så är Ella fjälla väldigt nöjd. Snygg som tusan var hon i Billabong klänningen från Thailand.

De tre fotbolls spelarna. Isac gjorde tre tunnlar på Daniel, han börjar lägga av sig min käre son. Efter en tunnel sa Daniel, Det blir inte fler men ack mors lille påg det blev två till. Jacob biter mest i gräset.

Ja det blev en super härlig måndag till slut. Den var inte så strålande på jobb men så kan det ju vara. Det betyder mest när den är strålande hemma.

4 kommentarer:

  1. Vad kul ni verkar ha haft!

    SvaraRadera
  2. Du kunde ju ha väntat och läst tills jag hade skirvit klart:))))))))

    SvaraRadera
  3. Men du hade ju publicerat rubriken? Hur gick det till?

    SvaraRadera
  4. Mina bilder försvann så jag fick lägga in dem igen. jag trodde kanske att de skulle vara kvar om jag la in inlägget:))

    SvaraRadera