söndag 2 juni 2013

Bufféen

I fredags så körde vi och fikade hos svärföräldrarna lika trevligt som vanligt. Sen fortsatte vi till Bromölla för en träff på Claessons Motor och det var kul och träffa på Niklas Micke och Stefan så promotar Victory motorcyklar här i Norden. Vi träffade även på vår försäljare som heter Jan jättekul. Eftersom vi var nära syster yster så körde vi inom och ringde på, hunden skällde och dörren var upplåst men inte sjutton var det någon som kom att öppna. Nähä har blev det ingen fika där inte. När vi kom hem så rinde jag till henne jodå hon var hemma men låg och sov. I de väsnet. Hunden som skällde och jag som ringde på dörren som en ettrig iller. När har syster yster somnat så har hon.

När vi kom hem så fixade jag till fyra pajer och sedan var kl dags att sova.
Vi började lördagen med en löprunda som vanligt efter duschen så började jag med maten till bufféen. Det var kycklingfilé, fläskfilé, fetaost bullar, potatissallad, pastasallad, lax med räkor och kräftstjärtar, räkcocktail, köttfärspaj och sparrispaj. Till kaffet gjorde jag en rabarber cheesecake som var supergod. En av gästerna sa denna maten var onödigt god. Kul när man får beröm.
Givetvis så regnade det när det var dags att duka så det blev ingen trädgårdsfest som var tanken utan vi satt inne och åt men när kl var strax efter åtta så gick vi ut och satte oss. En helt ljuvlig kväll blev det. Vi satt ute tills de sista gästerna åkte hem kl 0130. Nu kommer det att ta ett tag innan vi har fest igen. Jag tycker att det är kul och fixa och dona och kul när ens vänner kommer och har kul.

I dag så började dagen med ett telefonsamtal, så helt plötsligt så kom Jacob och Ella. Kul. Vi installerade vår nya dator och det gillade Jacob så kunde han sitta där och spela. Våra vänner E-L och O kom och skulle käka lunch, resterna från i går kväll. Det var lika gott som i går tyckte vi.
Leo ringde han hade packat en väska måste åka till mormor och morfar sa han. Men det gick tyvärr inte eftersom det är jobbe dag i morgon. Mia och Andreas kom också hem en stund. Thore han och fixa lite med garaget och jag städade så nu ser hemmet ut som vanligt igen. Vi tog all disk i går kväll så det var skönt och inte ha det i dag.

Nu är det dags och planera lite inför morgon dagen.

1 kommentar: