lördag 8 juni 2013

Långhelg

 
Efter mys onsdagskvällen så var det hårt arbete hos mormor och morfar. Här ska målas garage. Thore körde och jobbade så det var tur att jag hade Leo här så jag fick lite proffs hjälp. Åsa den gravida kvinnan var övervakare och fotograf. Jag trodde att Leo skulle tröttna efter ett par minuter men han höll på lika länge som jag fastän han tog lite flera pauser. Jag tog bara en glass paus men han tog en blomvattnings paus och lite lek paus också.
 
 

                            Nu har han riktiga målar kläder egen målar spann och målar pensel.

 

När vi var färdiga med den ena sidan så var det dags för lunch det blev pytt i panna hur gott som helst. Lite extra gott eftersom vi åt ute. Då smakar maten alltid lite extra gott.

Efter lunchen så städade vi undan här och så fixade vi oss så vi kunde köra till Påarp och gå på 4 års kalas. Ella farmors fjälla fyller ju fyra år på vår nationaldag. Ella fick solglasögon och väska av farfar och så fick hon vita fina kläder av farmor. Pengar på fonderna också så klart. Vilken snygging eller hur ? Lite lik Greta Garbo med de glasögonen. Mamman sa vita kläder. ja sa jag väldigt praktiskt. Får hon en fläck på dem så kan man tvätta det i klorin hade inte gått om de hade varit rosa. Jodå farmor har tänkt till ordentligt.


 
 


Mina kära barnbarn alla fyra är riktiga vatten djur hur de kan vara det i detta kalla vatten fattar jag inte. Där var nog inte mer än +17-18 grader svinkallt med andra ord. Brrrrrrrrr.
 
Fredagen tillbringade jag med bästa Ritha vi åkte till Helsingör och käkade lunch och strosade vi runt någon shopping blev det inte för vi hittade inget. Haha Men lunchen det gick inte av för hackor den inte. Torvets Platta. Den bestod av 4 olika smörrebröd. Mycket gott kan verkligen rekommendera det. Var åt vi? På gästgivaren på torget så klart. Mums
 
När jag kom hem så var Thore redan hemma och höll på att fixa med garage dörren. Vi åt en sen middag. Jag kollade fajjan lite och då såg jag att våra vänner skulle köra till Österlen som i dag lördag. Ska vi med Thore frågade jag, klart svarade han.
 
Kl 0700 ringde det här så det var bara till att gå upp och se till och bli färdig. Samling på Hardys i Höör kl 0930. Vi körde runt och var vid skogen på Arboretum vid Stens Huvud och tittade på utländska träd. Det var en sjöman för massor med år sedan som tog med sig olika träd hem från sina resor på sjön. Där fanns Trubbhagtorn, Coloradegran, svarttall solfjädertall med flera. Det var en trevlig tur vi tog där. Sedan körde vi till Kåseberga hamn och åt en god sill tallrik. Mums va gott.
 


När vi är där så ser Mule att jag har något på utsidan på min rem. A va fan, en asfalts bit har bränt fast i remmen. Jaha här åker en stor slant. Usch va tradigt. Nu håller jag tummarna att de hinner och laga den innan vi ska köra till Blaiken på semestern. Vi har ju snart semester. Jag har mailat Bo på Claessons så han är bered när jag ringer på måndag morgon.



Hoppas att den håller i morgon när vi ska köra till Gräddhyllan utanför Markaryd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar