torsdag 13 juni 2013

Mitt i natten

I söndags så var det kalas dags hos Daniel. Hela släkten kom och grattade familjen LO. De är så smarta så de slår ihop alla 5 födelsedagarna till släkten. Nu är ju inte släkten så stor för alla gratulerar inte varandra. Det tycker jag är synd även om man inte vill köpa dyra presenter vilket är helt frivilligt så kan man väl komma på en fika i alla fall. Min ena syster firar bara när det är jämnt och den andra firar bara syskonen eller ... jag har lite svårt och hålla reda på turerna så jag bjuder alla så får man komma om man vill eller inte. Det är inte så ofta vi syskon träffas så lite får man offra sig. Jag tycker att det är kul och träffas. jag tog cykeln till Påarp för min hoj vågade jag inte köra med och bilen ville jag inte ta. Nä en lugn och skön cykeltur är härligt.

I måndags så jobbade jag mellan 1800-0300 så jag hade hela dagen ledig. Jag låg och läste min bok som har 1200 sidor så jag brände min rygg lite. Men vad härligt det är och bara ligga och läsa. Eftersom den är tjock så kan jag bara sitta eller ligga på magen och läsa den. Det var en skön dag. Men va trött jag var när jag kom hem 0330 stupade i säng och sov till 0820. Men hallå vad är detta? Jag lägger mig och läser på altanen så somnar jag igen. Jo tjosan det gjorde jag inte. Thore hyrde en släpp på morgonen och körde min mc till Bromölla. Kanske den blir klar innan helgen.

Jag fick sms i förmiddags den är klar. Så jag började räkna och kolla om jag tar tåget när är jag där då? Ska jag ringa någon som kan köra mig? Nä jag ska jobba kl 1400 så jag hade inte hunnit. Så i morgon ringer kl 0700 jag måste hinna duscha och dricka te innan de stänger strömmen kl 0800 Sen kör vi när Thore har vaknat. Lite tradigt bara att det ska regna i morgon.

Jag började och förbereda lite inför vår semester vad vi ska ha med och så vidare. Tur att Thore har en packethållare nu så vi inte är så begränsade med packningen.

Givetvis så har klockan sprungit minst en mara så nu är det dags för sängen.

1 kommentar:

  1. Ja, nog fan regnar det alltid. Stackars alla som har bal och student i dag!

    SvaraRadera