fredag 21 juni 2013

Midsommar

Det har varit strålande väder hela dagen nu när kl är 1645 så ser det ut som det ska komma en skur. Vi får väl se hur det blir. I går var det sista dagen på jobb och det känns riktigt skönt och inte träffa en viss person nu på minst 6 veckor. Djupa andetag slipper jag, likaså räkna till 1000 minst hundra gånger om dagen. Åsa ringde mig och frågade om jag kunde komma och hjälpa till med Leo som hade fått feber. Ja själv klart kunde jag det efter att ha pratat med chefen. Leo hade 39,9 i feber så han var lugn. Lite glass med jordgubbar till mellis så kunde vi titta lite på tv. Vi låg båda på soffan och tittade med halva ögon på Barnen i Bullerbyn..
Efter VABen så körde jag till Maxi tänkte en liten tanke att jag skulle in på bolaget och köpa en tetra vin till semestern, men nä jag var inte sugen på den kön. När jag kom hem så fortsatte jag att klippa häcken. Den är inte rak men ny klippt :) Det är ett måste att klippa till midsommar varför vet jag inte. Undrar vem som har kommit på det, får kanske googla på de.

I dag så var det städning, tvättning och packning som har stått på programmet. Jag hann även med en löp runda så klart. Thore stod över och fixade lite med MC i stället. Nu sitter vi här och väntar på att vår taxi ska komma för att ta oss till midsommar firandet i Åstorp med goda vänner. Det ska bli kul. Har jag kläd bekymmer. NÄ vet exakt vad jag ska ha på mig. Vita byxor och orange tröja. Fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar