lördag 19 februari 2011

Överaskad

Fredagen började med att jag och Thore vare ute och sprang en timme sedan så var det duschen och frukost. Kl 0900 lämnade vi hotellet vi var lite tidiga i dag men det är skönt och komma i väg i rättan tid. Ner till stranden +29 i vattnet härligt. Efter doppet så la jag mig för att läsa min bok. Den är spännande och så var jag i slutet men vad hjälper det när ögonen bara vill blunda lite. Så det gjorde jag. Långt borta så hör jag att någon säger "ska du sova hela dagen" men det var ingen röst som tillhörde mitt resesällskap och jag kände att Thore sov sidan om mig.
Helt plötsligt så ropar Dorothy "Ethel" då tittar jag på henne och så pekar hon mot havet.

När jag tittar dit så möts jag av en filmkamera och bakom den står vår vän Bengt och sidan om min allra käraste vän Maritta.




Jag har nog aldrig blivit så förvånad någongång. Jag bara kramade om Maritta och Bengt och trodde att jag drömde. Jag kramade flera gånger för att vara säker på att det var på riktigt. Jätteskoj. Här har de planerat sin resa sedan i mars månad och inte sagt ett knyst om att de skulle komma under tiden vi är här. Det ska bli skoj och se filmen. Ped och Esa och Oy stod uppe vid stolarna och bara skrattade åt mig. Surprice. Ja på riktigt.

Vi fick en helt underbara massage det var nog mest Maritta och Bengt som behövde den de var rejält trötta efter den långa resan och den tidiga morgonen. De tog lite små micro pauser precis som vi gjorde när vi kom.

Vi hade bestämt med Po att vi skulle in till nattmarknaden för lite shopping och så skulle vi äta middag på en riktig Thai restaurang. Givetvis så ville vännerna följa med. Kul


Här har vi Po och Johanna när de var och hälsade Maritta och Bengt välkomna.

Po beställde maten på restaurangen och vi åt thai mat som vi aldrig har ätit och jag tror inte att vi kommer att prova en del av rätterna igen. Men det var spännande och gott och starkt och något var inte så smakfullt  precis. En ljuvlig dag och kväll att lägga i burken med härliga minnen som jag kan ta fram när det är kallt och grått.

Fortfarande kan jag inte fatta att de är här. Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar