torsdag 15 maj 2014

Min fantasi = Henning Mankell :)

I dag så sprang jag Magnihills rundan med väldigt livlig fantasi. Vilken deckare jag hade kunnat skrivit.

Jag möte en bil (våldtäcksmän) precis på bron innan jag svänger in mot Vidablick, inget konstigt i sig. Det var super mycket folk på Vidablick säkert någon PRO som hade träff där. Jag springer lite under tidspress för jag skulle iväg och jobba. När jag kommer en bra bit ner mot Benarp så kommer den här bilen igen en mörkblå. Jag kände igen föraren men vet inte vem det var. Var fan kommer den ifrån den har inte kört om mig utan jag har mött den två gånger. Helt omöjligt.

Lite skrajsen blev jag där varför kör den här och varför har den inte kört om mig, hmhm.
När jag kommer fram till skogen så ser jag en äldre man (mördare med gummivantar) som pratar i telefon när han hör mig komma så vänder han sig om och ser förvånad ut i handen har han en kniv och en plastpåse. Vita gummihandskar har han också. Gissa om jag springer jäklar vilken fart jag hade. Skräckslagen var jag. Sen kommer jag på att den mannen bor där någonstans och är säkert bara ute efter att plocka nässlor.

Men i vilket fall som helst så blev det min allra bästa tid på 9 km i dag. Nä jag blev inte rädd när jag såg dig T i din vita bil :) Men va trött jag var då hade gärna tiggt skjuts hem.
Det var super härligt väder att springa i.

Jag gick hem tidigt från jobb i dag skönt som bara den. Nu sitter vi här efter att ha varit ute en lång promenad allt är packat inför vår helg som börjar i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar