måndag 5 maj 2014

Livet snurrar fort när man är lycklig.

Det ha varit en vecka som har varit hektisk. Massor att göra så denna blogg har fått vila lite. Det är för sorgligt att jag inte har hunnit på jobb heller. :)
Som vanligt var jag och Åsa och träna med IS Göta och det var en tufft med korta intervall stafett träning som vi gjorde. Vi var i Barnens Skog vid Filborna har ni inte varit där så se till och kom dit för där var jättefint och springa eller bara vandra runt. De hade jag ingen aning om.
 
 

Valborgsmässoafton så kom Åsa och pågarna hem för vi skulle kolla elden vid Hjalmars skog här i byn och det var kul massor med gamla kändisar som vi träffade där. Det var tufft för pågarna för de somnade som stockar.


Vi har fått vara startnummer till Springtime och de ska bli kul för nu känner jag mig bra i form. Så målet är under timmen och ha kul och titta på folk så kom hjärna och heja.



I lördags när Daniel och Cissi förberedde inför dopet så var dessa busungar här och hjälpte till med vertikalskärning av gräsmattan det var lite kul och gå runt med maskinen med roligaste var att hoppa i tunnan. Mina kära ogräsungar.


Vårt uterums bygge går sakta framåt det gäller att tänka och fundera så det blir bra. Just nu är Thore iväg för att köpa en bräda till golvet för vi behöver höja det lite.


Bilderna kom i lite fel ordning här minsann. Den 29 april fyllde vår bästa Isac 11 år. Stort grattis till honom. Lite Bath och nya strumpor blev det i presenten. Vi har ju bestämt att det inte skulle vara eftersom vi ska ut och resa tillsammans men en liten present att öppna var ju tvunget tycket jag.


Den 1 maj fyllde vår kära Cissi 34 år och hon fick den stora äran att dela present med Daniel som fyller den 13 maj. Vilken present, en ny toastol till badrummet där uppe. :)

Den 3 maj fyllde min kära syster Dorothy år och vi gratulerade henne med ett kyrkobesök. :) Vår lilla Freja Asta Ellens dopdag. Även kusin Ida Hedvig Eleonora döptes. Det var så fint med dubbel dopet. Kusinerna hade så klart bara ögonen för varandra med massor med bus.


 Som fadder fick jag den  äran att läsa en vers för dessa två flickor Freja och Hedvig. Jag sa till Daniel att jag ville läsa igenom den innan så jag inte skulle staka mig. Självklart du får den på förmiddagen. Visst klart att han glömde den. Men vi var tidiga i kyrkan så jag kunde träna då.


Här har vi hela gänget plus Leo men var ska sleven vara om inte i grytan :) Där Ella är där är Leo. Det var ett fint dop med en superbra präst Marcus... Inte en gång kom han av sig fastän det var lite små bus med barnen där.



Här har vi henne Freja Asta Ellen som var så duktig och sa inte ett ljud under hela akten. Fin som en dröm i pappas dopklänning.


I går så sprang jag och Thore en lång runda 18 km fick vi ihop. Mörarp, Hässlunda Risekatlösa, Sönderåsens Golfbana, Mörshög, Mörarp, Bjuvsleden till Hellbergs cykelstigen till Bokhagsvägen och bort till Dambi in på Rättaregatan och så genom området och hem. Det var den sista långrundan innan varvet. Nu blir det bara lite minder runder som typ milen.

Nu har vi en har vi en ny vecka framför oss och vi jobbar natt båda. Jag fyra nätter och Thore 5 nätter.

1 kommentar: