fredag 6 september 2013

Vilken dag

Sverige vinner i fotboll, vilket jag inte bryr mig så mycket om :) Dagen började med att Thores kl ringde 30 min för tidigt. Jag ställer den på 0730 sa han. Bra sa jag. Konstigt att min radio inte har kommit i gång tänkte jag när Thore gick upp efter att ha stängt klockan. Jag tittar och ser att kl bara är 0700. Så är det när man är förvirrad.

Thore åker iväg med kompis Magne och jag kör iväg för att hämta Ella på dagis på vägen träffar jag Charlie med farmor jättekul att träffas hoppas ni hade en mysdag. Men det hade ni säkert för det är ju lätt med sådant sällskap.

Ella blir så klart superglad när hon ser mig och jag likaså. Jag träffade en gammal kurs kamrat som är fröken på dagis kul och snacka lite. Jag och Ella kör hem till Åsa för att passa Leo och Elias medan Åsa åker ner till salongen och blir klippt. När Åsa kommer hem är det Ellas tur att får håret toppat.

Jag Ella Leo åker iväg för att hämta Jacob och Isac i skolan för att sedan åka till Klippan och gamle farmor och farfar där ska det klippas häck och rensas upp lite. Här hjälps vi åt att fylla släpen med ris. Svärmor bjöd som vanligt på god mat och fika.

Alla fyra barnen sover över här så gissa att det är hög volym här. Ella och Leo ska sova där uppe i våningssängen och pågarna i soffan. Under sängen blir tom. Jaha. Klockan 2100 låg alla fyra utan protester så nu hägrar lugnet över hemmet här. Det är dags för oss och lägga oss som tur är vet vi var vi ska ligga så det blir ingen diskussion. ;)

Nu sitter jag är och lyssnar på Kalle Oldbys country program i P4. Hur bra som helst. Jag säger bara Patsy Cline.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar