fredag 20 september 2013

Hela veckan

Lite slarvig har jag varit med bloggandet men tiden går ju så himla fort och det har varit en massa på gång här. Så nu kommer en bild kavalkad av vad som hänt.
 
 

Jag hämtade ju Ella på dagis och så var vi hos Åsa som klippte henne. Vi tog Leo med oss till gamle farmor och farfar för att hjälpa och klippa ner häcken.
 

Det gick fort med all denna arbetskraft som vi hade där. Barnarbete är förbjudet i vårt land men det är gratis och så länge de tycker det är kul så är det väl bara bra och jobba.
 

Alla barnbarnen sov över hos oss och det var en härlig kväll vi hade med taccos och godis så klart. Lördagen skulle Isac iväg och spela fotboll och Thore på möte så vi andra fyra tog en promenad till affären för att köpa glass sen blev det besök på lekplatsen. När alla barnen var hämtade av sina föräldrar så fixade vi oss för nu är det dag för kräftskiva.

 

En tur till vännerna i Markaryd för den årliga kräftskivan. Mycket trevligt och så gott det var. Men vinet som Carl-Jan Grankvist hade rekommenderat till kräftor var ingen höjdare tyckte jag.
 
Vi sov över och det är ju alltid så att första natten sover jag inte speciellt gott så lite trött var jag allt nästa dag.
När vi var på väg hem fick vi reda på att Ycc skulle köra till Gräddhyllan i Markaryd så vi for hem snabbt och bytade till mc kläder och körde i väg till Munka Ljungby för att möta upp vännerna.
 
Det blev en trevlig tur och extra kul var det eftersom jag inte var enda tjejen, Diana var med på sin snygga Victory.
Veckan gick i arbetes tecken och vi har varit flitiga med träningen.
 
 
 

I fredag när jag slutade jobba körde jag och hämtade vännen Annette och sedan hade vi en härlig eftermiddag och kväll här hos mig. Första gången hon var hos mig här i det nya huset. Hon tycket det var fint och det tackar jag för. Vi åt en god middag och hade det super mysigt.
 

Lördag morgon den 14/9 började vi med att sjunga för vår älskade Åsa som fyller 31 år. Sen bara det av till Hässleholm för att möta upp Yccare från hela Skåne och någon smålänning och några göteborgare. Vi körde runt och fram och tillbaka till slut så var vi i Skånes Tranås och skulle bo över på vandrarhemmet där. Lite festligheter och så en god middag sen var man mör så det blev som vanligt en tidig kväll. ¨Thore skulle så klart jobba på söndagmiddan så vi körde hem tidigt packade upp och fixade till oss för våra söndagsuppdrag. Thore ska ju tjäna pengar och jag skulle till Åsa och gratulera henne. En super mysig eftermiddag blev det. Både Leo och Elias var på bästa humöret. När jag skulle hem så körde jag inom Väla för att handla lite till Leos födelsedag. Jag hittade bra och fina presenter,

Först så besiktigade Thore skodan och håll i er den gick rakt igenom. Skönt nu kan han köra ett år till utan problem. Tror vi. Jag tränade på Aktiverum där jag har fått ett program som ska hjälpa mig med löpningen. Vilket jag tror på. Sen hämtade jag upp Thore utanför Åsas dörr för att hämta Leo på dagis. De hade sjungit för honom när de var i skogen. Vår lille treåring.
 
 

De bjöd på en god lunch och så en tågglasstårta så klart. Leo blev glad för sina presenter.
 

Här har vi far och dotter och de är verkligen fotogenika Thore sitter med båda armbågarna på bordet och gömmer sig bakom koppen och Åsa halvblundar.
 

Kolla här, här är två som vet hur man ska se ut på kort. Glittriga ögon och glada munnar. Leo visar bara hur gammal han fyller.
 

I går kväll torsdag så kom Ella till Farfar efter simmet. Hon ville så gärna vara ledig och då får man sova över hos farfar och farmor. Fredagförmiddag ägnade vi åt att tvätta bilar och motorcyklar. Skönt när man har proffshjälp till det.
 
 

 När pågarna hade slutat skolan så hämtade vi det där och så blev det en tur till Mölledammarna för att grilla en korv till mellanmålet. Hur mysigt som helst. Halvkall och halvrå grillad korv hur gott som helst.
 

 
Vi gick runt och till sist var vi framme vid den sista grillplatsen och där fikade vi bara och så gick vi in i den spökliga skogen. Där var vi på jakt efter monstren och så helt plötsligt så ser vi genom träden långt bort. Ett monster.
 
 

Vi smög oss fram och så ser vi monstret, en väldigt glad och trevlig hund som är 11 år gammal och väldigt glad för människor. Efter lite klappar så fortsätter vi, där kommer en till. Säker sa Jacob den är en farbror jaha och han ska plocka svamp. När vi hittade inget riktigt monster. Vi åkte hem i stället för lite lek och bus här. Pil kastning som farmor var bäst på. Nu sover de alla och det är hur mysigt som helst. I morgon ska klockan ringa 0745 för Isac ska iväg och spela fotboll. Vi andra får väl gå på monsterjakt.

2 kommentarer: