onsdag 25 september 2013

Smen på Skramlan

I lördags kväll var vi på middag hos vännerna M och B. Där träffade vi E och L så himla kul. De var ett bra tag sedan vi träffades alla sex. Vi hade en härlig kväll tillsammans med så mycket god mat och dricka och massor med skratt. Vilka historier vi berättade. Ganska kul var det när vi kom för klockan slog exakt 1900 när vi knackade på. Mats hade precis berättat att vi alltid är punktliga och att E och L alltid kommer lite sent. Så var det denna gången också. Men de hade ett giltigt själ till och vara sena.
 
 
I söndags när vi skulle köra mc så hade vi två förslag på rastställe. Det första var Smen på Skramlan som ligger på Romeleåsen. Vi tog Jörgen i täten och så for vi iväg 8 hojar. Helt plötsligt så tyckte Nisse att han visste en bättre väg så han tog över täten. En U sväng blev det. Vi fick stanna i en korsning för att kolla karta och GPSer. Nisses visade till höger och Jörgens till vänster. ! Jaha vad säger papperskartan? Den säger vänster då tar vi vänster. Efter lite kom och men och en förfrågan så kom vi fram till Lisbeth och Thommy på Café Skramlan. Urtjusigt ställe vilken utsikt och så goda mackor och till en vettig peng. De har öppet hela året om, nu på höst och vinter  dock bara på lördag och söndag. Väl värt ett besök.
 
 

Efter detta så körde vi till det andra förslaget som var hötraktorn i Tomelilla. Ja så har vi sett den också nu är kl 1600 nu kör vi hem. Nä inte riktigt vi skulle ta små vägar hem. Men vilken tur jag hade det började regna så det blev raka vägen hem. Skönt vi var hemma 1815 så det var lite sent tyckte jag. Blöt och frusen var vi så en härlig brasa startade vi upp.
 
 

I måndags så tränade jag min styrketräning på Aktiverum och i tisdags så hade jag trapp och back träning i Pålsjö skog. Det var helt underbart väder och springa i. Lätt gick det inte men jag höll mitt schema. 3* trätrappan 3* stentrappan och 3* kinesiska muren och som avslutning Pålsjö backen. Jag var ganska trött när jag kom till bilen. Hem i rappet och in i duschen sen var jag färdig för sängen nästan. jag skulle skriva på min berättelse om hemliga resan men det orkade jag inte. Jag somnade rakt upp och ner i stolen som tur var så ringde Thore så jag hann inte mer än precis nicka till. I dag så var det styrketräning igen på programmet. I morgon torsdag så är det vilodag och simmet med busarna. Ella ringde innan och frågade om jag hämtade henne, gulliga hon. På fredag så är det intervall träning i Pålsjö direkt efter jobb.

I dag så var jag och köpte en blomma till min vän Karin eftersom hennes mamma Britta har lämnat oss. Det var en kul kvinna. Vi hade så kul ihop på Karins bröllop när vi satt sidan om varandra. Britta var så imponerad att jag förstod danska så bra. Nä du det gör jag inte men om du säger ja och jaså och javisst lite här och där och ler och ser intresserad ut så tror de att du har förstått allt :) Som denna ljuvliga dam skrattade. När jag frågade om hon ville ha ett glas champagne så sa hon, ja men bara lite för annars så blir jag så lesbisk :) Bra krut i damen som blev 87 år.

Det är så mörkt ute så jag tror att klockan är mycket mer än den är. Skönt det ska bli när det blir ljust igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar