söndag 1 september 2013

Mora Yamaha Custom Club Årsmöte

 
Här kommer lite bilder från vår tur. Som vanligt så är det jag som är bakom kameran :)
 
 
 

Här har vi Åsa och Stefan på sin fräcka Yamaha när vi körde turen ihop som jag har skrivit om innan.


Vi kom fram till Åmåsängsgårdens camping och stugby på söndag eftermiddagen. Vi tog vägen över Siljansnäs Sollerön och Vinäs dit. En fin stuga fick vi och så var det dags och köra och handla lite. En lugn kväll hade vi.

På måndagen så körde jag Thore och Mule till Malung för att besöka Jernbergs MC kläder. Så hade han stängt. Men en tur mot Sälen och sedan Vasalopps vägen hem till Mora. Där vinkade vi hejdå till Mule och fortsatte till Orsa för en lunch och så ett besök på Orsa Björnrike, Grönklitt.


Sist vi var här var -90 med alla barnen. Gisses som de har byggt ut och förändrat vi kände inte alls igen oss. Fint som snus var där.


Utsikt från Grönklitt.


Ojdå denna bilden har vist kommit lite fel. Det är utsikten från Klockaregården i Tällberg. Fantastiskt.


Tigrar är inga djur som jag skulle vilja leka med herregud vad stora de är. Kul att det kom ända fram till staketet och morrade lite.


Vi tog vår regionchef med oss och körde till Malung på tisdagen för ett besök hos Jernbergs och de hade öppet. Kul Mr Jernberg bjöd på kaffe och kaka. Jag fick äntligen köpt min halsbuff av skin. Men de hade inte min storlek så han frågade frun om hon kunde sy upp den medan vi väntade. Tyvärr kunde hon inte lägga det i från sig som hon jobbade med. Då får vi skicka den sa Jernberg. Går alldeles utmärkt. I torsdags så fick jag ett sms från posten den är på väg. Låg i lådan när vi kom hem.

När vi kom tillbaka till Mora körde Thore Mule och Andreas vidare mot Helvetesfallet. Jag visste att det skulle vara obehaglig grusväg så jag valde att inte följa med. Tillbaka till campen och ställde hojen bytade kläder sedan så promenerade  in till Mora 3 km enkel tur. Fint var de.

Sent på tisdagen kom Eva-Marie Peter Kenneth och Lisa. De hade åkt båten från Köpenhamn till Oslo. Kul att de kom nu börjar festen. På onsdagen så körde vi Siljan runt och med ett stopp hos Grannas i Nusnäs där jag köpte fina trätofflor som var på mina fötter resten av träffen. Där träffade jag Nisse och snackade lite med honom han hade full koll på vår träff. Inte så konstigt han hade ju gjort vinsten till folkets röst. Finaste Mc på campen. Min får inte vara med eftersom jag inte har Yamaha. Fika i Tällberg så klart vår favorit i repris. Som tur var tyckte våra vänner också om det.

Till kvälls mat blev det bestämt att vi skulle grilla, det var ett par stycken som blev riktigt sura för vi inte frågade dem, men när de förstod att vi skulle grilla kunde de ha kört iväg och handlat och varit med i stället för att sura som 3 åringar. Jag vet inte om de tror att det var jag som bestämde så var det inte, men de pratade inte med mig resten av träffen. Dessa surpuppor behöver jag inte i mitt liv så de behöver inte komma sen heller.

Torsdagen så var vi några som gick in till Mora för att vi inte ville köra mc och det var lite halvtaskigt väder. En skön promenad var det. Vi hade en mysig stund. På kvällen drog själva träffen igång. God mat trevligt sällskap och så bra musik. Maten blev en nitlott. Gulasch soppa på burk och en torr brödbit. Sällskapen var en hit, likaså musiken superbra. En fest som heter duga med andra ord.
Tur att Ycc serverade nattamad.

På fredagen så var det en körning till fäbod och till Nusnäs. Kunde ju tro det. Där hade vi varit redan. Så vi valde att bli på campen, en långpromenad gjorde jag och Thore. Skönt och röra på sig. Sedan så var det fika här och där och så snackade vi lite här och lite där. Det är så kul och gå runt och prata med folk. Egentligen så känner vi inte så många men eftersom vi är vänner med många på FB så vet man ändå lite om varandra. Så när man väl träffas så finns det massor och prata om.

Årsmöte hade vi jag var justerare och en tjej från SMC som var och pratade lite allmänt vad de jobbar med, en kille från Yamaha Skandinavium var och pratade om de nya Yamaha hojarna som är på väg hit.

Fredagens middag var ljummen pastasallad med kalkonskinka som var små slamsor som var kall. Inte mycket till middags mat när det är kallt ute. Den var mest geggig. De som har denna campen kom i tisdags och sa att de kunde bara laga husmanskost som var beställt till 90 pers fastän det var beställt till 170 stycken. Inte kul för de som ordnade denna träff när det blir så här. Den ena frukosten var det bara formfranska och knäckebröd. VA FAN ingen lingongrova? Skinka och ost. Äggen tog slut :( Ingen jucie bara lingon dricka som var så utspädd så det smakade bara vatten. Kaffet tog slut hela tiden. Nä framförhållning och planering fanns inte i detta kök. Den andra frukosten hade de lärt sig lite. Flera kaffepannor fanns fortfarande tunn lingondricka, men de hade havregrynsgröt som var bränd i botten :) Ja vi kunde inget annat än skratta åt detta med maten. Nä där ska inte personalen på campen ha något plus inte. Annars så var det en fin camp med finna stugor och finna toaletter med duschar. En ljuvlig natur var där väldigt vackert.

Lördag morgon så var det till och packa hojarna och städa. Klockan nio styrde vi kosan mot Skåne. Vi hade ömsom sol och ömsom molnigt. Ett par små skurar som inte varade länge och så det var  en bra tur hem. Vi sex körde och hade det kul när vi stannade för bensträckare. Tur att vi bor i Mörarp för vi var hemma kl 1900 medan de som bor i Trelleborg inte var hemma från kl 2100.

I dag så har tvättmaskinen gått varm och så har Thore tvättat mcarna. I eftermiddags så var det dags för en tur till Åsa där blev vi bjudna på em fika och så fick vi träffa sonen med familj också och ALLA barnbarnen.



Här har vi Ella med Elias som har fått lite hämtehår. Stackars pojke som vi gör med honom. Gissa om det blev skratt.



En bild med farfar/morfar och alla våra 5 barnbarn. Stackars Leo det blev så mycket för honom så han blev lite sotis. Han höll Elias i säkert 15 minuter han som aldrig bryr sig om honom i vanliga fall. En stor kram när vi kom och likaså när vi gick. Lite plutten inte lätt och bli store bror.


Ojdå ett kort till som kom fel. Vi spelade minigolf och hade det super kul. Inge första plats Kenneth och Peter delad andra plats  jag på  tredje plats och Thore på åttonde plats. Första gången som jag vinner över Thore. Det kommer jag att leva på länge.

Vi körde 210 mil på denna veckan som vi var iväg och det har varit härliga mil och det lilla i regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar