söndag 4 augusti 2013

Stand Up och fotboll

I går kväll var vi på Stand Up komedi i Fjärlöv hemma hos vår Ycc kompis Biggan. Jättekul var det. Biggan jobbar lite här och där med Stand Up och är en fantastisk kul person. Till sin trädgårdsfest hade hon bjudit in två vänner som jag inte visste så mycket om innan.
 
 

Det var en Malmö påg som heter Anders Löv. Han har jag inte sett och hört innan, han var så där kul en del glada skratt men lite som inte var så kul heller. Anders var först ut så det var säkert inte lätt för honom.



Den andra var Ann Westin henne har jag sett med Anna-Lena Brundin och hon var  lite roligare. Där blev många goda skratt emellanåt. Massor med människor kom och alla satt givetvis ute och hade lite picknic efteråt. En super härlig kväll.



Denna dagen har det vankas fotboll det är Eskilscupen i stan. 608 lag i från 5 länder. Isac spelade två matcher i går Helsingborgs Östra mot Djurgården 0-12 och Helsingborgs Östra mot Ödåkra 0-1. Det var en glad på som farmor pratade med efteråt. Han är målvakt och höll nollan snyggt jobbat.


I dag skulle de möta Eskilsminne röd, så jag packar lite fika och tar en stol och åker till Norrvalla för  att kolla. Det var en stolt Isac i mål. De spelade en fin fotboll de är duktiga. Men tyvärr så hade Eskilsminne turen på sin sida så Helsingborg Östra förlorade med 5-1. Isac är en super dålig förlorare han hängde med hela kroppen när han gick av planen, och inte blev det bättre av att han inte fick en energi dryck av mormor. Det är 15 års gräns på de så självklart ska Isac som är 10 år inte dricka det. Tur det var mormor för farmor hade nog inte tänkt på det.

Men efter ett kexchoklad så blev Isac på bättre humör som tur var. Efter fotbollen så tog jag en tur till Väla och lämnade Thore klocka så han får ett nytt batteri till den. Där hittade jag en fin klänning för halva priset på rean kommer att passa perfekt när vi ska till Thailand. Ett par böcker hittade jag också.

Nu är det snart ny vecka med nya utmaningar. Jag tror nog att det är dags att ta tag i träningen på riktigt. Så ett besök på Aktiverum står på schemat innan jobb i morgon. Oj då jag höll på at glömma.

Förra veckan vann vi 200 kr på lotto denna veckan vann vi 22 kr. Snart är vi rika som tusan.

3 kommentarer:

  1. När ska ni till Thailand? /Ezter

    SvaraRadera
  2. Det brukar vara minst tre vinster efter varandra så vänta bara....Stå upp komik är svårt kan jag tänka. Inte lätt att vara rolig eller framföra det på ett sätt så det blir roligt. Låter bra det där med att ta itu med träningen. Ha nu en så bra början på denna vecka som du bara kan.

    SvaraRadera