onsdag 31 juli 2013

Ups nu är snart denna vecka slut.

Det blev så fint på vår uppfart. Jag är superglad för den. Enkelt och köra mc på den. Thore körde och jobbade i måndags så gick jag och la mig, kl 2010. Jag har ju en bra bok. Den hann jag inte läsa så mycket i när ögonen drog sig neråt. Precis när jag somnade så ringer den jäkla telefonen. Jag väntar så jag hör signalen ordentligt. Oj det är något barn. Upp snabbt och svarar Olsson.

Hej farmor, hej Ella, Du farmor Sanna är här och leker, jaha va roligt vad leker ni. Vi gör kullerbyttor i mammas säng. Okej, du farmor hur gamla är pappas skor? ja det beror ju på vilka skor du menar? De vita? jaså de jo det är väl ganska gamla. Pappa viskar i bakgrunden mina små skor. jaså bebisskorna jo de är gamla som gatan, hur gamla? Jag köpte dem när pappa var 8 månader. då är de riktigt gamla. ja de är de. Okej hejdå hej hej. Så kom sonen till luren.

Ella undrade lite över Daniels första skor som han har i sitt sovrum.

Haha vilket samtal. Jag bara ler när jag tänker på det.
I förra veckan hade jag ett annat samtal. Mormor jag har gjort en bajskorv, du är duktigt tur att det var en bajskorv och inget bajskladd. Jag gjorde den på toaletten. Du är superduktig.

Härliga samtal.

I går fick jag tre. Det första lätt så här, hej det är Peter du har dåliga bromsar fram, jaha, de kostar 795 original 495 kopior, ta original sa jag. Nästa var du har dåligt mönster i bakdäcket, jag vet jag bytar det i Påarp på torsdag, hur mycket kostar det, ingen aning men billigare än er. Okej.  Nästa var Inge, jag möter dig i Tyringe så kör vi en sväng. Ja va kul. Vi ses kör försiktigt.

När vi träffades hos Ivars i Tyringe så käkade vi middag där sen körde vi en sväng med siktet inställt på att dricka kaffe hos mig. Inges fru jobbar och min man jobbar :) Trodde jag när vi kom hem så var Thore hemma och han hade gjort middag. Typiskt. Hade jag vetat så hade han också kunnat kört en sväng med oss.

I dag så har det varit jobb mellan 0600-1720 ganska tufft. Men kul med nya arbetskamrater nä nya var de inte de har jobbat hos oss ett tag men vi har inte jobbat så mycket innan. Egentligen skulle jag ha kört mc till jobb för att byta däck på väg hem i Påarp men det regnade i morse så jag tog bilen. Jag får byta däck i morgon om det inte regna på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar