torsdag 25 juli 2013

Dåligt med bloggande just nu.

Vår Mia Fia har fyllt 25 år och det var en solig dag som vanligt när hon fyller. Jättekul att Mia ville ha sitt kalas här hemma hos mor och far. Det blev ett kaffekalas som slutade med grillkväll. Jättetrevligt.
 

Elias har kommit hem och är nu utskriven från Neo avdelningen. Det går uppåt med hans vikt också :) Åsas går ner:) Jag var hos dem en dag och hade det helt underbart. Leo är en duktig storebror som hjälper till lite här och där.


Denna vecka har jag kört mc till jobb och jobbat dagtid. Vi har haft testkörning på L1 och den har inte gått så bra. Det har varit läckage som heter duga. Lite tradigt har det varit. Men ett glatt gäng som har jobbat tillsammans, vi har haft tur med vädret. +30 grader ute och vi har en väl fungerande AC. Haha.
Vi fick en inbjudan för 2 veckor sedan till kräftskiva hos vänner som i går. En onsdag. Thore jobbar och jag skulle ju egentligen jobbat eftermiddag. Vilken rolig kväll det blev. Kräftor Kub och vin. Men aldrig har jag spelat kub så dåligt det var de värsta jag har varit med om. Men hur som helst så vann vi tjejer en set och killarna ett.

Här är en bild på mig och Mange visst är vi roliga. Undrar hur det blev så här? Det är tidigt på kvällen det ser man på kräft fatet massor med kräftor kvar.

 

I dag så har vi röjt och grejat putsat fönster och plockat bort stenen från garageinfarten. Haft besök av Åsa med familj. Jag satte in en annons för att sälja Åsas gamla bil. En man i från Varberg ringer och säger att han kommer och köper den. Han tar tåget från Varberg med två små barn och hämtar bilen. Sen körde de till Ängelholm och när de skulle vidare så startar inte bilen så Thore kör dit och hjälper honom igång. Konstigt denna bil har alltid startat i ur och skur. Hem har han kommit och nu ringer han stup i kvarten skickar sms om vad som är fel. Inte vet jag för vi har verkligen inte haft problem med den. Eftersom den har ståt här ganska länge så har jag kört med den lite till jobb och till Bromölla och det har inte varit något konstigt.



Här har vi Elias Valter Ludvigsson visst ser han lång ut men det är kameran som luras lite. Men lite hull har han fått och en liten tendens till dubbelhaka.


Morfars hjälpreda. Här är en som har jobbat hårt. Plockat bort sten och grejat som bara den. Leo frågar morfar hela tiden vad gör du? och så kan han göra samma. När han skulle åka hem sa han jag ska tvätta bilen. Nä min vän du ska till stan och kolla på Shan Banan eller hur det nu stavas. I morgon så är det en ledig fredag och då ska jag till Maxi och handla vilket borde vara förbjudet. Men vi måste ha lite mat ju. Jag ska leta efter en korv som  heter Parisare får väl se om jag har tur. Nu är det duschen och sen sängen som gäller.

1 kommentar:

  1. Hej Ethel, tack för din kommentar.
    5:2- metoden går ut på att halvfasta 2 dagar per vecka, då får man under 36 timmar äta och dricka 25% av sitt dagligt rekommenderade kaloribehov som för kvinnor är 2000.
    Under halvfastan som är en natt och en dag äter man alltså högst 500.
    Finns att läsa på t.ex MåBra, där deras viktcoach Marie bloggar om hur hon gjort sen april i år.
    Finns även grupper på FB där jag gått in i en av dem och förstås på engelska sidor eftersom grundaren är engelsman.
    Hans program visades på Vetenskapens värld i våras, väldigt intressant.
    Ska lägga upp länkar i bloggen, men jag har datorvägrat under semestern, så skönt med 5 datorfria veckor.
    Alla mina blogginlägg har gjorts från mobilen.
    Kram Mona

    SvaraRadera