tisdag 13 augusti 2013

Våra dagar

 
Matsäcken packad alla barnen har ätit frukost och borstat tänderna och kissat. Då kör vi mot Råå.
Vädret ser ut till att bli superbra men vi tar med väskan med regnkläder ändå.
 
 

Skönt att jag hade bokat cyklar så vi slapp stå i den långa kön. Det gick smidigt och plocka ut dem och lasta på vår packning. Pågarna var superduktiga och cyklade på bra och Ella som satt på en påhängs cykel bakom mig trampade allt vad hon kunde. Ibland baklänges. Ner för Kyrkbacken och så fikade vi. Det är de viktigaste att göra en sådan här utfärdsdag.



Vi hittade denna fina utsiktsplats och där skulle vi givetvis ta bilder på varandra. Här fotar Isac.


Ett dopp i havet skulle vi också göra dessa två ungar är sådana badnymfer så det finns nästan inte. Jacob var i och doppade sig och dök lite men så gick han upp och ställde sig bredvid farfar som är rädd för vatten. Konstigt att han inte kan bada i kallt vatten när han duschar i det :)
Men som farmor så hade jag inte så mycket att välja på det var bara till och bita ihop och gå i vattnet. Skönt? Jo det var det faktiskt och fint med.


En runda Minigolf tog vi också. Jacob gjorde den första hole in one vann gjorde Thore helt i vanlig ordning. Jag och Isac kom på lite lagom platser efter varandra. Jäkla skitspel, eller det var banorna det var fel på. Välj själv. Vi hade det jätteskoj där. Här på bilden är de 3 stycken som försöker att hjälpa Ella och få ner hennes boll. ja det var inte lätt.


När vi åkte till Ven så kom en familj med en 12 veckors hundvalp och Ella bara smälte och den ville leka med henne. Lyckliga Ella. När vi skulle åka hem sa hon, Var är de med hunden ska inte de åka hem? Ja det vet jag inte. Men till hennes lycka så kom de så hon fick klappa hunden igen. Lite tjat blev det att vi skulle köpa en sådan liten hund. NÄ sa farfar. När vi hade lämnat cyklarna så kom betyget från pågarna. Vilken rolig dag det blev. Det tog jag som högsta betyg.


 När vi hade packat upp så lagade vi en god fredagsmiddag. Till Jacobs stora glädje Taccos. Alla tycker att det är gott så gissa om de åt. Mums. Fredag då ska man givetvis ha lite godis så det hade vi och så spelade vi "Vilda Gester" Så himla kul de är så duktiga på att hitta på dessa pågar, Ja Ella också.



Efter Vilda Gester var det dags för vårt favorit spel KUB här har vi kub drottningen. Ella slog ner två kuber med en pinne. Duktig tös. Först vann farfar och pågarna sen vann farfar och Ella.


Här provar Ella Jacobs MC kläder hon vill verkligen åka en tur så vi får väl se om det blir av i år. Pågarna har inte åkt någonting alls i år så vi får väl ta någon tur efter vår Mora resa. Fast vi måste köpa nya kläder till Isac först han har växt ur de ordentligt.

Jag jobbade i lördags när jag kom hem så körde vi till Skäralid och vandrade upp till Kopparhatten med fikakorgen, supermysigt och barnen tyckte att det var spännande med ravinen, eller som Jacob sa rabinen. Så nästa utfärd med barnen Lundkvist blir till Skäralid och vandra den blåa slingan med matsäck. Den är 7 km så vi hoppas väl att de orkar. Vi får se när vi har en ledig lördag tillsammans. Nu är det mycket fotboll för Isac.

Söndags så körde vi med Ycc och när vi hade kört 5 mil så smal Thores kopplings vajer mitt av. Billigt lort. Det var bara för honom att vända hem som tur var kunde han köra hem med den. Men jag fortsatte min resa mot Osby där vi fikade. Mycket trevliga vägar körde vi på. En härlig tur på 25 mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar