onsdag 14 augusti 2013

Barnbarnens dag

Ja i dag igen. Det blev ett besök hemma hos Åsa. Leo var på sitt strålande humör som vanligt och Elias somnade hos mormor så gott så. Hade Åsa Marcus och Mia kunnat vara tysta hade jag också somnat. Vi fikade på banankaka så gott så. Leo ska sova över hos farmor och farfar för första gången i sitt lilla liv, så hans föräldrar har det mysigt. Egentligen skulle Åsa satt i en färg på mig men det blev lite sent så jag ville åka hem. jag kommer på fredag så gör vi det då sa jag. Ups hade glömt bort att det var tjejernas kväll ut. Jag A-B C A M M I ska ut och äta och göra staden osäker. Nä jag får ha den färgen jag har så är det med det.

Vilket väder vi har haft i dag. Skönt att man jobbar inomhus. När kl var ca 0700 skulle jag gå till kontoret och då bara small det till och allt blev mörkt för att tändas igen. Vem var det som slog på nödstoppen på L3 sa jag? Nä det var hela bygget. Lagret fick inte tillbaka strömmen lika fort som vi, när vi kom igång igen så fungerade inte våra telefoner och så gick det ett tag och en ny blixt datorn la av. Inte helt lätt att jobba utan dessa hjälpmedel. Men vi var torra jämfört med de i källaren. Vatten i knäna och vågor i håret :)

Vi behöver regnet men inte sjutton 73,1 mm på en och samma dag. Ja detta var mellan 1800-1300 tisdag -onsdag. Hoppas att det är över nu.
Nu ska jag sova tills kl ringer 0430 och det blir bilen i morgon också.

1 kommentar:

  1. Vi hade fint väder när ni hade värsta regnet och åskan. Vi hade det dagen innan. Undrar varför detta inlägget står som publicerat för 5 timmar sen hos mig?

    SvaraRadera