söndag 27 maj 2012

Cykeltur

I dag så plockade jag fram min racerhoj och tog en runda på 2.5 mil. Det är så längesedan jag cyklade så jag hade nästan glömt hur jag växlade. Men det kommer nog att ta ett par gånger till innan det sitter ordentligt. Annars så gick det bra och det är härligt när den rör sig lätt. Jag får nog variera min löpning med cyklingen.

Denna morsdag har varit lugnt. Man kan tro att jag bara har ett barn för jag har bara fått en grattishälsning. Jag var ute och körde en tur med Ycc gubbarna. Vi körde till Blå Caféet i Lomma och jag var RoadCapiten i dag. Det brukar jag inte vara för chaufförerna litar inte riktigt på att jag kan hitta i vårt fina Skåne. Jag bråkar inte om det utan låter de hållas.
Min eftermiddags fika blev inställ pga en middagsbjudning så jag fortsatte och köra mc istället för att köra hem. Thore körde hem eftersom han skulle jobba.

Denna vecka är det massa möten igen innan jobb, en fördel är att jag kan gå hem lite tidigare.

I torsdags så körde vi i Ycc till Handelsboden i Malmö för att köra i kortegen till förmån för barn cancerfonden. Vi blev ca 200 motorcyklar som körde gemensamt från Malmö till Löddeköpinge. Ganska så häftigt och vara med och köra i denna svans. Jag körde ganska så långt bak så jag hade bra utsikt över alla hojar. Start avgiften var minimum 40 kr men de flesta stoppade i mycket mer. I bara startavgiften fick de ihop lite mer än 9000 kr och så ska Lucys restaurang i Lödde skänka 10 procent av sin dags kassa så där blir nog en hel del till. För det var många som käkade där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar