måndag 21 maj 2012

Fritiden som försvann

Det är ett tag sedan jag bloggade nu. Vi har ju varit lediga i fyra hela dagar men inte tusan har tiden räckt till ändå.
Torsdags körde vi motorcykel med YCC till Tydingesjön.

I fredags så tog jag och Thore en härlig tur ner mot Söderslätt för en god middag i Smygehuk, vidare mot Österlen med siktet inställt på gratis kaffe i Kivik. Det fick vi också. Tack för det våra goda vänner.
Det var ju ett ljuvligt väder denna dagen.





I lördags så var det dags för YCC och en Danmarkstur till Köge. Där vi intog smörrebröd. Gott var det men vi hade egentligen väntat oss en varm middag. Det tog vi som åkte båt på väg hem. Pölse med bröd. Gott.

I söndags så tvättar, stryker och manglar jag. Tar hand om rabarberna, gör en paj. Thore tvätta motorcyklarna. Grillar och myser. Så var denna dagen slut.

I dag så när jag kom hem från jobb så sprang vi en mil i detta varma ljuvliga väder som tur så träffade vi på våra kära barnbarn när vi hade 100 meter kvar hem så dessa gick vi.

Vi tog en härlig tur till Mölle för att äta men tyvärr så var där inte öppet så vi fortsatte vår färd mot Helsingborg igen på dessa små vägar. Vi kom fram till Pålsjö krog och de hade öppet så där åt vi en god middag så här en strålande härlig solig måndagkväll.

1 kommentar:

  1. Och nu är det plötsligt så varmt att man inte klarar vara ute här hos oss!!! Men jag klagar inte, mitt eget fel att jag inte städat altanen än! Baden-stolen är ren iallafall, så där sitter man bra!

    SvaraRadera