fredag 11 maj 2012

Mina ljuvliga barnbarn

Det var öppet hus på Yamaha Center i stan och då var YCC där och grillade korv. Så jag och Thore var där hela lördagen och halva söndagen.
Det är kul och stå och sälja korv och prata om klubben. Där kom ganska mycket folk. För de yngre så hade vi en liten mc och så gjorde vi en bana så de kunde köra. Det kostade minimum 30 kr sen var det frivilligt och ge mer eftersom pengarna gick till barncancer fonden.

Nu har ju mina barnbarn en farmor som gilla mc körning så det var lätt att sponsra detta.




Här har Isac fått instruktioner hur man kör av sin far och av Ralle. De första varven tog han det lugnt men sen gasade han på som bara den. Jacob fick också prova han tyckte att det var lite jobbigt och köra eftersom det var på gräset och det skumpade.


En liten lunch blev det också här var det farfar som bjöd på det goda. På eftermiddagen så körde vi alla till syster yster som hade sitt 54års kalas. Där uppe träffade vi på Leo med föräldrar.


I lördags så var vi på Mackefesten i Teckomatorp lika trevligt som vanligt. Massor med goda mackor och så mycket dans. Men det märktes att vi hade varit ute hela dagen för när kl var 22 så var jag färdig för sängen. Men som sagt det var ju dans så det var bara till och bita ihop.


I måndags så sprang vi den sista lång runda innan varvet. De första km är lite jobbiga men sen går det av sig själv. Det ska nog gå bra på lördag. I tisdags så körde jag med Ycc en kvälls sväng till Lödde. Trevligt som vanligt. I onsdags så var det dags för en härlig massage och så köpte jag en ny mobil. Haha lika kul var gång för jag fattar inte ett dugg. Jag är inte speciellt intresserad jag vill att allt ska fungera med det samma. Det kommer nog ta ett tag innan jag fattar den.

I dag så har jag varit och hämtat Leo på dagis. Mamman jobbar och pappan åkte till Malmö för att titta på fotboll MFF-HIF, Det gick ju inte så bra för HIFs del men de får ta det nästa gång.
Leo blev jätteglad när jag kom. Vi tog en promenad hem och då gick vi en super omväg. Men Leo gick och jag i princip bara följde med. Jag trodde nog att han hittar hem och det kan jag säga att det gör han inte. Men vad gjorde det. Det var härligt ute lite regn med vi hade ju kläder och så hade vi tiden. När vi kom hem så var morfar där med ett last grus till sandlådan. Sen blev det fest. Saft, kaffe och kanelbullar. Lite emot mammans normer. Men är det fest med mormor och morfar så är det. Inte är det var dag som vi myser på detta viset.


Han är så kul Leo, han snackar HELA tiden inte för vi förstår så mycket men det är bara till och svara och se glad ut. Han berättade något jätteskoj för mitt i meningen började han att skratta mycket och sedan så fortsatte han och berätta vad som hade hänt. Jätteskoj jag blir alldeles varm i hela kroppen när han håller på.
Han försökte att hjälpa mig med telefonen, ja det blev ju inte så bra men det var ett gott försök. Sen tog man mina glasögon och satte dem på sig. Härligt och ha dem på sig när Leo har satt sina fem fingrar över allt på glasen. Han har ganska mycket humör också, han har ju fått en sångpåse och den tog han fram för här skulle det sjungas. Gissa om han blev förbannad när jag inte kunde låten. Krokodilen kunde jag inte. Det gäller att vara snabb när han håller fram de olika figurerna.

Jag och Åsa fick ihop lite på min mobil när Leo hade lagt sig. Han somnade på studs efter sagan.

Nu ska jag snart lägga mig så jag kommer upp i tid imorgon vi ska packa och köra till Göteborg. En härlig helg ska vi ha.

2 kommentarer:

  1. Var du uppe till 00.12 en torsdag????
    Glasögon med fingrar på gör mig galen! Fattar inte alla som kan ha världens skitigaste glasögon på sig!
    Spring försiktigt!

    SvaraRadera
  2. Jag har ju semester i dag :) Jag var inte hemma från Leo och Åsa förrän 2145 och så hade jag lite att göra innan jag kom i säng:)

    SvaraRadera