söndag 21 februari 2016

Sköna söndag

Söndag igen veckorna går verkligen fort. Jag jobbade natt 2200-0205 det kända som jag bara hinner dit när det är dags och gå hem. Men jobba heltid hade absolut inte funkat. 
Det har varit ett par rejält fina dagar denna vecka, när solen värmer ute rummet så är jag förste kvinna där ute. Jag älskar o sitta där. Vi bestämde oss för att städa där nu i helgen, men tyvärr var inte vädret med oss. Jag vill ha torre väder o sol så där är varmt ute. Det får vänta ett tag till. 


I torsdags hade jag en fullspäckad dag. Jag sov till nio, sen var de sjukgymnast o tuff träning. Jag har ett bakslag nu fick gå ner i vikt på hantlarna. Jäkla skit, men så är de det är jobbet dom har gjort att jag har mer ont o är trött i armarna. Jag kämpar på. Sen var jag hos vännen E o tittade på hennes nya lägenhet. Riktigt fin  med bra planering o ny renoverad. En god fika o så klart en massa bubbel. I blixtens hastighet förflyttade jag mig från stan till Påarp. Mys hos Daniel. Jag o Ella körde iväg till hennes simskola. Det är längesedan jag var med då de var kul o se på henne vilka framsteg hon har gjort. 


Jag han hem o vilade en timme innan det var dags gör sista natten. I fredags morse ringde kl 0745. Trött?! Ja som bara den. Men Andreas behövde hjälp med Saga så klart att jag ställer upp då. Det var bara ett par timmar o sen kunde jag vila lite. 


Saga är en sådan sötnos med massor med upptåg. Klättrar o grejar som tusan väldigt påhittig.  Här lyckades jag o fota henne medan hon läser varvet tidningen. 
Man får passa sig lite för henne, får hon inte som Hon vill så delar Saga gärna ut en smäll. 
Nu är jag inte så rädd av mig o det hjälper tyvärr inte o ge mormor en lusing för leka i skåpen får man inte göra ändå. 


Jag fick ett förslag om en bok som handlar om Rom. Jag köpte den direkt. Vilken bok, det känns som jag redan är i Rom, dofter o folket jag känner det. Jag har en vanlig guide bok oxå men den är inte alls så här bra. Jag skriver upp lite saker som vi ska kolla extra på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar