fredag 5 februari 2016

Det var längesedan

Det har ju så klart hänt massor och säkert inget också sedan sist. Jag springer spinner och promenerar är med barnbarn och fikar med vänner.
Jag har en god vän jag brukar försöka träffa en gång i veckan för fika eller lunch och det förgyller livet bra.
Saga har fyllt ett år så fort det har gått lilla loppan. Vi hade så klart kalas den dagen och fyllde och släkten på helgen. Saga är verkligen en lätt unge hon skrattar åt alla som pratar med henne och går till vem som helst. UTOM Daniel. Nä när hon såg honom så skrek hon så vi blev rejält förvånade. Det var nog en engångs företeelse men inte då. Det är skägget sa någon, nä absolut inte för av sin morfar pappa och fasterns sambo så är det Daniel som har det finaste och minsta och välvårdades skägg. Nä det är nog något med näsan.

I morgon så ringer min kl 0600 det är dags för musträffen i Ullared igen. Det blir bil så klart hojarna får bli hemma. Vi kommer nog att bli upp mot 40 brudar så det ska bli superkul. Det är Dianas tur att köra så jag blir hämta kl 0800.

På måndag börjar allvaret igen. Då ska jag börja jobba efter min långa sjukskrivning. 4 månader och 1 vecka. Halvtid fram till den 15 mars sen är det full tid. Skönt ska det bli, ja kanske inte på måndag morgon 0430 när kl ringer men efter duschen så är jag nog nöjd med livet.

När vi firar vår 33 åriga bröllops dag så ska vi lyssna på Kikki Danielsson i Kristianstad det ser vi fram emot. jag tror inte att jag har sett henne live på många år säkert sedan Wisex tid och det är många år sedan. Ska blir riktigt kul.

När jag åkte in till stan i torsdags så träffade jag en väldigt gammal bekant. Min pojkvän från jag var 13-14 år hade en bror och hans fru Nina var vi ofta hos. Det var brodern Leo som lärde mig och  dans. Jag och Nina är vänner på FB och det har vi varit jättelänge. Men träffas i verkligheten har vi inte gjort sedan -74 när jag skulle gå av tåget så stod hon där och skulle gå på. Vilken kram jag fick och så kul. Det gladde mig hela dagen. Härligt när man får den där känslan i hela kroppen. Min lunch date med vännen gick inte heller av för hackor. En lycklig torsdag helt enkelt.

Nä nu måste jag i säng det bir en tuff helg och en ännu tuffare vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar