lördag 27 februari 2016

Sköna Lördag

I dag har jag gjort allt som ska göras och tänker inte anstränga mig mer än med ögonen och läsa färdigt boken om Rom.
Jag hämtade Ella i torsdags efter jobb och då hade hon väntat på mig länge. Jag trodde att du hade glömt bort farmor sa Ella. Anä sådana viktiga saker glömmer jag inte bort.

Bara lite oviktiga som jag skulle hålla i en utbildning på jobb i onsdags. Kl 1330 skulle jag börjat och kom på det när kl var 1600. Vilken jäkla tur jag hade att den var inställd. Det fick jag mail o på onsdag fm och jag läser definitivt inte mina jobb mail hemma. Det kändes skönt när jag läste mailet om avbokningen. Jag slapp erkänna för någon att jag hade glömt. Nu är nästa utbildning noggrant uppskriven i min kalender.

Vi hade lite mys i torsdags jag och Ella kollade film och bara satt och njöt av tillvaron. Givetvis så pratade vi om livet också.

Fredagen så skulle jag fixa naglarna och Thore städa. Ella valde och följa med mig så klart och träffa mitt gamla dagbarn Rebecca som fixar naglarna till mig. Superduktig tös så klart.
Vi hämtade Leo och Elias på dagis och det gjorde vi tidigare än vi hade bestämt. Mellanmål i uterummet så skönt när solen skiner och värmer upp. Till middag så beställde vi pizza för ovanlighetens skull. Nu har vi gjort det tre gånger på tre år. De börjar och bli en full vana tror jag.
När det var dags för Elias att sova sa Åsa ska mamma ligga hos dig och läsa sagan, nä mormor. :)
Så det gjorde jag, men när Leo och Ella skulle sova var det Åsas tur och läsa.

Elias vaknade 720 och det var en bra tid sen låg han hos mig och vilade till de andra vaknade kl 0800. Frukost och fix för de blir hämtade kl 0930 de ska till Halmstad och kolla in en lego utställning och det passar ju dessa pågar super bra. De skulle även träffa Barbro och Bo (farmors syster med man).
Ella lekte givetvis med grannen Hannah ett tag men så kom pappan och skulle hämta hem henne, inte riktigt poppis men de ska ju till kusinerna på kalas, och det är ju kul.

En jogging runda tog jag i dag, tungt är det och jag har så svårt och få fart på benen. Jag har bara 40 sekunder på km som jag ska förbättra mig. Det kommer att ta tid. Jaja jag har ju tid. I morgon har jag ett 8 km lopp i tävlingstempo, haha eller hur ska jag det. Jodå springa ska jag men kanske inte i det tempot. Jag har en app på mobilen som jag har lagt upp ett tränings program i som jag tänker följa så det blir Magnihill och lite i byn. Jag ska lägga in intervall träning för det behöver jag i massor.

Nu ska jag bra ägna mig åt Rom och lite åt Thore när han behöver mig. Haha det lät något. Han sitter och försöker räkna ut hur mycket och vad det ska kosta för att byta ut brädorna på vår trappa, vi har ju bara vanligt tryck impregnerat nu och det är inte så snyggt. Vi får väl se vad han hittar, jag bryr mig inte så jättemycket om det vara det är väldigt underhållsfritt. Lata jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar