onsdag 4 februari 2015

Redan onsdag kväll

Tiden rullar verkligen på. Denna vecka har jag inte hunnit med hälften som jag hade planerat. Men jag gör väl de en annan dag då.

I helgen så var vi hos Eva och Thorsten på middag, trevligt som vanligt god mat och god dricka. Vi bestämde att vi tjejer ska åka till Bordershop och handla vin. Jag kollade i min dagbok det är många år sedan vi började prata om det. Det var vid en middag även den hos E och T år 2010. Lite synd att det inte har blivit av, de blir det inte nu heller av någon anledning.

I söndags så var jag på Line Dansen och det var jätteskoj, jag kom i håg flera danser så det kändes riktigt bra. Klappa händerna får jag låta bli för det kändes inte bra i axeln. De över lever jag.

Jag och Åsa var ute och sprang med pågarna i vagn jag hade Elias och Åsa tog Leo i joggingvagnen. Den är för hög för mig. Den andra kan man ändra handtaget så jag fick det i rätt höjd så det kändes bra när vi sprang.

Det har blivit lite besök hos Mia och Saga, Lilla Saga bara sover och äter det är inte mycket hon skriker och är vaken. Men så är det med bebisar de ska bara sova så de växer ordentligt. Hon går sakta men säkert upp i vikt inte så många gram i taget men vi är glada för det lilla. hon har ett par dagar till på sig innan hon ska vara uppe i sin födelsevikt. Vad som händer om hon inte kommer upp till den vet jag inte, de glömde jag fråga Mia om.

Den där snön kom till sist. Jag hade kunnat varit utan den, men nu är den här och då får man vara glad för det.

Jag var hos Maritta i Åsljunga i går och vi satt och pratade om det där med tv program. Jag sa att jag kollade lite serier speciellt en som heter Revenge, den tittade M också på. Jag berättade att jag har lite svårt för att bara titta på ett eller två avsnitt åt gången jag sitter länge och tittar. Så säger M börja för allt i världen inte och titta på Nashville, ha sa jag den har jag sett alla säsonger och avsnitt. Nu är Revenge också färdig tittad på. Nu är det väntan på nya avsnitt. Om jag inte glömmer bort det nu när jag börjar jobba.

I dag så ringde min chef och ville att jag skulle komma till jobb på fredag kl 1400 för att ha rehab samtal. Jag sa NÄ. Inte sjutton åker jag in min sista sjukdag till jobb för samtal, de kan vi ha nästa vecka när jag börjar jobba mina fyra timmar.
De ska bli spännande och se hur det går.

Vi har bestämt oss för att prova CityGross matkasse så vi hämtade den första i måndags. Vi tog för två personer eftersom vi bara är två och ett par dagar i veckan är det bara jag som äter mat här hemma. Nu dessa tre dagar som det har gått så har det varit god mat, och lättlagad. I dag så åt jag hos Åsa eftersom jag hämtade pågarna så vår middag hamnade i matlådor. De passar bra eftersom jag alltid har mat med på jobb. Eller så går det åt som lunch för det har vi allt som oftast lagad.

På lördag ska vi ha familje frukost så alla får träffa Saga. Mia och Andreas tyckte det var lättast och träffas här eftersom vi blir ju några stycken. Så vi får se till och komma upp i tid för här ska fixas pannkakor och allt annat man kan ha till frukost. De längtar vi efter. Annars ska vi ha en lugn helg med de nära och kära och så ska vi försöka hinna en sväng till skogen för en härlig vinter promenad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar