söndag 8 februari 2015

12 timmars besök.

Vi bestämda jag och Mia att vi skulle ha en familjeträff här hos oss så alla fick träffa lilla Saga med familj. Vi skulle iväg till Bromölla på eftermiddagen på kalas så vi sa då tar vi brunch. Så alla kom kl 1000 utom Isac och Ella för de var här redan. Åsa jobbar och pojkarna är hos pappan så det blev inte hela familjen men nästan. 11 personer blev vi och så Smokie.

Jag var uppe tidigt och fixade med pannkakor, bacon, äggröra, prinskorv och kokta ägg, mackor kaffe te juice, de blev lite av varje. Vi åt och njöt och hade det trevligt. Kalaset i Bromölla blev inställt för Chelsea är sjuk så vi önskar henne krya på sig.

Vi började titta på en familje film Maleficent den var riktigt bra. En fika blev det farfar och Jacob fick ta en tur till affären. Tiden gick här och ingen åkte hem. När Åsa kom hem från jobb så kom hon också inom en liten stund. Men bara en kvart för hon ska in till stan och träffa tjejerna och ha en utekväll. Nu blev det snack om middag jodå de skulle stanna. Jättekul men va sjutton har jag till 10 pers i frysen. En falukorvring och 1/5kg köttfärs. De blev en ugnstekt falukorv med potatis och så en lasagne. De blev rensat i formarna här och alla blev mätta som tur var. Helt plötsligt så var det dags för lördagsgodis och melodifestivalen. De är absolut inte mitt favorit program men när barnbarnen vill se så gör vi andra det också. De var inte ett dugg bra men godiset var gott. När klockan var 2145 så åkte Daniel med familj hem utan Isac då hade de precis varit här i 12 timmar. Mia och Andreas och Saga åkte hem strax efter.

Nu har jag städat och fixat så vårt hem är i fint skick efter denna hel dag med barn och barnbarn och hunden. Fastän jag är supertrött nu så har det varit en fantastiskt mysig och rolig dag med alla hemma. Thore sover i soffan och jag och Isac sitter här och njuter av lugnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar