tisdag 10 februari 2015

När kommer semestern

Haha skojar bara, nu har jag varit på jobb i två dagar och det känns riktigt bra. Skönt och ha ett jobb som jag trivs med. I går så gick jag runt och pratade med kollegerna som jag inte har sett på 3 månader. Kul och snacka så klart. Sen läste jag mail hade bara fått 232 st vissa var bara till att deleta men en del var jag tvungen att läsa från början till slut, några bara skummade jag. Några var möten som jag skulle kolla upp hur jag jobbar och vilka jag kan gå på. Grxs systemet som jag skulle lägga in receptspecifikationer och läkarkvitton så jag får tillbaka pengar det är ju väldigt viktigt. Vi har ett krångligt system så det tog lite tid. Vi har något som heter SOPar som är arbetsbeskrivning på hur vi ska utföra jobbet och de måste jag läsa ordentligt och bara 5 per dag, hade så där en 25 stycken. Så går dagen var jag inte inne på linjen ett dugg.

I dag så tog det 1 1/2 timme och göra en utbildning om säkerhet, gå igenom certifikat uppdateringar och läsa sopar, sen kunde jag gå in på linje 7 min gamla linje. Det som jag gjorde där inne var ok. Lite synd att inte min egen linje är igång det är underhåll där inne så vi ska inte köra från på måndag.

Thore har lagat middag till oss dessa dagar och han tycker också att det är enkelt med vår matkasse, lättlagat och gott.

Jag och Åsa tittar på en semester resa, hon ska åka med pågarna och vill gärna ha sällskap och jag är inte svår övertalad. Jag tror att det blir Mallorca en Vi ska åka innan Elias fyller 2 år eftersom han inte kostar så mycket som 1 åring. Vi får väl se om vi lyckas få ihop något. Jag ska kolla med chefen i morgon så får vi se.
I morgon är det dags för sjukgymnastiken och blodlämning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar