torsdag 30 oktober 2014

Torsdag :)

Det är stiltje i skrivar fingrarna. De händer inte så mycket för tillfället. Förutom en gåsa middag med goda vänner på Spångens Gästis super gott var det. De blev även lite dans där. Trevligt.

Annars så är jag nog mest glad över att min OP kommer att bli V48. Så jäkla skönt ska det bli. Det är lite lättare att stå ut nu när jag vet. Jag får väl julpyssla redan V47 :) eller lämna över det till Thore. Jag försöker att springa så mycket som möjligt nu för sen blir det nog inget till en början med. Sjukgymnasten är bokad den 3/12. Så jag väntar nog mest.

I morgon är det en ledig fredag för mig och Thore jobbar så jag har en helt orörd oplanerad fredag fram för mig. Skönt.
Hela helgen är oplanerad och ingen dans på söndag. Jag väntar på ett sms om att jag har bokpaket att hämta på Ica. Den nya av Lars Kepler som verkar hur spännande som helst och det är nog en bok jag ska läsa när det är ljust ute. Nu ska jag dra igång dammtrasan för städa ska jag absolut inte göra i morgon.

Jag har förresten köpt en adventskalender till mig, nä ingen med choklad fastän det hade varit passande. Tyvärr så hade den inte räckt till den 24/12 :) utan en te adventskalender på Söderportens Te och Kaffe shop i stan. Jag dricker ju mycket te och gillar att prova nya sorter och ovanliga sorter. Så när jag var hos tandläkaren så passade jag på att sticka in om butiken.
24 små påsar med te till två koppar både grönt rött och svart. En bok som det står hur du ska brygga det. På påsarna så står det lite om vad det är.

Den 3/12 ska jag dricka Rooibos Masala. Kryddstarkt är ledordet för lucka nr 3, som är ett perfekt kvällste. Smakar extra gott ihop med pepparkakor. Kul när det står lite om alla sorter. Sen ska jag bara komma ihåg vad som är gott.

2 kommentarer:

  1. Du får skaffa dig en anteckningsbok!
    Så skönt att du fått din tid nu iaf!

    SvaraRadera
  2. Inte helt oplanerad väl?? Lördag är väl bokad? 😘

    SvaraRadera