tisdag 14 oktober 2014

Nu är de dags för lite bloggning

 
Det har varit lite dåligt med bloggandet för min del. Men nu tar jag ett tag i de samtidigt som jag tittar på halvåtta hos mig. Tradigt och sjunga allsång med någon som kan sjunga på riktigt som dagens värdinna.
 
Nu har Åsa och pojkarna flyttat in i sin fina lägenhet och kommit bra iordning ett par kartonger kvar och packa upp har hon och lite hyllor ska inköpas till förrådet men det kommer så sakta och säkert.
 
Vi har ju torpargrund i vårt hus och när barnbarnet har sett att vi har ett hål i golvet så brukar jag säga att det är vår fängelsehåla. Givetvis så ska man ju prova den och det fick det verkligen göra.
 


Ella kom med en bra idé om här kommer in en tjuv så kan jag bara kasta ner honom där, och sen ringa polisen.


De sitter på golvet i grunden och jag ligger på magen på golvet och fotograferar. De enda som de hittade var en stor spindel. Min kompis som bor där nere.



Vårt förtjusande är klart äntligen. Vi letade lite efter möbler här och där och hittade tillslut lite på Bahaus och lite på Trademax. Sen var ju jag och töserna i Ullared och där köpte jag lite lyktor och ljusstakar.


Vi köpte taklampor hos Mio och vilken tur vi hade, ta två betala för en och en halv. Jag är så himla nöjd med vårt rum jag sitter mycket där. Är det soligt så blir det varmt där ute och sen har vi infravärmare som värmer så gott så. Det är mer avslappnade och sitta där ute än i soffan. Någon sa det är bara en tv som saknas, ni som känner mig vet att det är de absolut sista som kommer att hända.


Bus Elias han är en riktigt solstråle vår  käre mamma gris Elias.


Leo bus är absolut ingen mamma gris och det är skönt nu när han har börjat på Solen som dagis avdelningen heter. Det har gått bra sedan dag ett han trivs jättebra och är glad för personalen. Det är så skönt så. Leo har cyklat själv hem till oss och det har gått bra han vet var han ska stanna. Han tycker att det är kul och kunna cykla hit själv.


Vi hade Isac Jacob och Ella övernatten och givetvis skulle vi äta frukost i uterummet på med värmen så det blev lite varmt.


 På bana två finns Jacob han ska simma tävling. Hurra för Jacob han tog silvermedalj. Jätteskoj.


Vi har haft vår årliga kräftskiva med Eva-Lotta och Ola. Vi hade jättetrevligt som vanligt trots mitt dåliga humör. Daniel och pågarna har varit vid Nässjö och fiskat kräftor, snälla som de är så tänkte de på mig så jag fick en stor låda med svenska kräftor och det var goda men jag kan inte säga att de var godare än de kinesiska. Egentligen var det två olika smaker, de svenska hade lite mer sälta än de kinesiska. De var lite svårare och skala men hade mjukare klor. Men som sagt jag älskar kräftor och de gick åt.



Fortfarande har jag inte fått någon tid till OP men den ska väl komma vilken dag som helst.
Har jag inte fått någon till på måndag så ska jag ringa dit, och höra hur de går. Nu är min tvätt snart klar och sen ska jag gå och lägga mig. I dag har jag både sprungit en bra runda och tagit en kvällspromenad. Duktigt om jag får säga det själv. :)

2 kommentarer:

  1. Ja, det var på tiden du bloggade :) Blir Thore för jobbig kan han ju också förvaras i källarhålan ;)

    SvaraRadera
  2. Ja visst var de dags. Han brukar sitta där 💀

    SvaraRadera