söndag 20 juli 2014

Bröllop


 Vi kom till Skånes Tranås i fredags och det var så klart strålande väder. Irene och Lasse hade redan kommit så vi satt i solen och pratade efter vi hade installerat oss. Så ringde brudparet och det var dags för dukning och det gick i rasande fart eftersom vi var så många som hjälpte till. Efter så var det grillning och samkväm hemma hos Eva-Marie och Peter. Bästa Maggan brorsan Örjan, Urban och så klart mamma och pappa. Så jätteroligt och träffa Tore och Barbro ingen ett år sedan sist. Vi åt och drack gott. Vi träffade på syster Ulrika med man C som vi blev goda vänner med. En fantastisk trevlig kväll varmt och skönt.

Bröllopsdagen började vi med att ta en lång promenad i, runt och kring Skånes Tranås. Vi fick i hop 6 km inte dåligt för den lille byn. Den är riktigt pittoresk massor med små fina hus vinklar och vråer.  En liten lagom lunch åt vi hos Idas trevligt var det. Nu under dagen så började det och fyllas på med bröllopsgäster. Vi var 50 stycken. Vi hade ca 100 meter till kyrkan och sen var det lika långt till festlokalen.



Vi fick stå i skuggan innan vi vandrade i samlad trupp till kyrkan.


 
Jag kände mig rikligt fin i min klänning som jag gillar jättemycket en riktigt favorit.
 

Här har vi herr och fru nygifta. De överraskade oss alla eftersom vi trodde att de skulle gifta sig i skinställ eller i jeans. E-M var så fin i sin klänning och Peter var lika fin i sina kläder. Peter var så nervös och svettades mycket, men det var inte konstigt så varmt som det var. jag tänkte att jag tar med min bolero in i kyrkan för det brukar vara kallt i dessa gamla sten kyrkor. Ha vad jag bedrog mig där var så supervarmt även där.

Massor med god mat och dryck var där, Manges Catering från Trelleborg stod för maten och det var jättegott. Buffé mat vilket var perfekt en sådan här dag. Ett häftigt rock band var där och spelade och så hölls det lite tal också. En perfekt dag där allt bara var fint och allt flöt på så bra.

I dag så hade vi så klart lite bråttom hem eftersom någon skulle iväg och jobba och det är inte jag. Nu ska jag packa inför Göteborg och Kreta. Lika bra och börja med båda resväskorna. Lite packning till Thore blir det också för han drar iväg på en hojtur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar