torsdag 10 juli 2014

Älskade värme och sol

Jag bara hoppas att detta fortsätter nu när min semester närmar sig. Jag bara njuter av denna värme och sol. Att bli lite svettig är inga problem för min del. Att det ska vara besvärligt att göra något, nä jag kan både laga mat och äta varm mat och städa, tvätta, måla och framför allt springa.

För min del så är det viktigt med vatten i massor ca 4 liter om dagen, klart man får gå på toa lite oftare men vad gör det. När jag springer så har jag kepsen på och en flaska vatten med i bälte. Dricker jag inte vattnet så häller jag lite på huvudet under kepsen ¨så jag väljer min plats när jag tar av den.

När jag sprang i går så blev jag ifatt cyklad i skogen av en trevlig tjej, jag såg dig när du kutade förbi huset och tänkte hon behöver vatten. Vilken donna. Tack sa jag det har jag ju med mig. Men va gullig du är. Jag sprang den sista biten hem med ett stort leende på läpparna. Vem var hon ingen aning har aldrig sett henne innan.

Vårt uterum börjar närma sig slutet tror jag. Väggar tak fönster och dörr är målade. Golvet ska inhandlas till helgen. Vi ska bara lägga det i år så det får torka så målar vi det till våren. Vi ska ha vitt blankt golv där ute. Hoppas så klart att det blir bra. Hittar jag superbilligt på rean köper vi möbler nu i höst annars så väntar vi till nästa år. Jag önskar mig en rejäl rea :)

Nu har jag bara en natt kvar att jobba innan fem veckors semester ska avnjutas. Lite planering har det blivit. En tur till Kiviks marknad för att träffa bästisarna. En kväll med min käraste vän för en Stand-Up kväll. En tur till Göteborg med övernattning med bästisen i stan. Sist med inte minst en vecka på en härlig Ö med Åsa och pågarna. Årsmöte med Ycc ska också hinnas med. Där emellan ska det vara njutas och förhoppnings vis bli lite bus med barnbarnen. Strand häng som det heter så modernt vill jag ha massor av. Eftersom Thore ska jobba massor av mina veckor så ska jag nog göra lite sånt som han inte gilla, typ städa och rensa i skåpen och gardroberna :)

1 kommentar:

  1. Blev det inte sibirisk lärk då?
    Vi ses på måndag! Mellan vill nog åka med :)

    SvaraRadera