måndag 2 mars 2015

Nu är det nära

De flesta förberedelser är färdiga nu, pågarna har packat och grejat. jag har lite till sista minuten grejer som ska ner. Annars är det klart. Jag jobbar 4 timmar i dag. I förra veckan så var vi underbemannade och det tog hårt på mina armar och axlar. Jag hade pratat med chefen om att vi skulle vara full bemannade men tyvärr så berättade han inte det vidare för vår koordinator. Så i stället för 4 pers så var vi till mesta dels 2 st och då var jag tvungen till att jobba på som vanligt. Jag kan inte lämna över allt till min kollega. Så jag bestämde mig för att jobba 4 timmar i dag också så jag inte är helt slut i armarna i morgon när vårt äventyr börjar.

Leo har varit dålig nu sedan förra helgen, det började med feber, sen var han feberfri i torsdags så då gick han på dagis och det gick bra han var även feberfri och pigg i fredags morse så det blev dagis. Ganska pigg var han när vi hämtade honom, men ett par timmar hos mormor så däckade han ordentligt. Det måste vara influensan han har fått. Så nu får han vara hemma hela denna veckan så han blir bra den stackaren.

Han ringde mig i går när jag var på Line Dansen och pratade in på mobilsvar. Där säger jag ju hej jag kan inte prata nu..........osv då började han mormor mormor varför pratar du inte med mig mormor hör du mig. När jag såg att jag hade tre missade samtal från Åsa blev jag lite skrajsen, trodde så klart att det hade hänt något. Det han ville var att jag skulle köpa godis till honom. Givetvis så tog jag en sväng inom Ica och köpte lite gott till honom. Elias mår bra så han får väl detta när Leo är frisk.

I fredags så hade vi vår nu börjar snart semestern middag med barnen och familjer. 14 pers och en hund. Ja familjen har växt rejält. Som vanligt var det högt i taket med skatt liv och bus. Vi diskuterade hit och dit och vi kom nog fram till det rätta. Det blev en sen middag eftersom Åsa och Andreas jobbade till kl 18 och det är ju trevligast när alla kan äta tillsammans. Det var sent innan alla hade åkt hem närmare 2330 så det är skönt att de inte ha  så långt att köra.

I lördags kom Ycc vänner från Göteborg som skulle sova hos oss, det var dags för den årliga turan. Alltid kul. Vi var 37 glada denna gången och allt var hur bra som helst.

Nu har jag lite och göra innan sjukgymnasten och jobb. Måste ju träffa sjuklingen också.

1 kommentar:

  1. Det är väl du som smittat honom!
    Ha en trevlig semester nu!

    SvaraRadera