lördag 14 mars 2015

Lördag i bangtao

Lördag morgon och jag vaknade redan kl 0600. Låg o sträckte mig o tänkte på livet. Så bra vi har de. Både här o hemma. De är en stor gåva o få vara med barnbarnen här. En kväll hade Jacob lite hemlängtan men han sov mellan farmor o farfar den natten så gick de snabbt över. De är mycket bad o inget solande för dem så klart. Bruna blir de ändå. De skriver dagbok var kväll var tredje dag ska vara på engelska för Isac de går bra med bra kloka huvud tillsammans o goggle. 
När tankarna var klara så stack jag i väg på en jogging tur på stranden de gick höga vågor . Det är strömt i dag , grön flagg. Man får bada men vara uppmärksam. Alltså sprang jag mest i lös sand tungt som tusan så de blev lite promenad också. Jag har sprungit mycket här i Thailand men aldrig har löshundarna bryt sig om mig, i dag var första gången. Jäklar vad jag blev rädd först men sen vrålade jag nej, no, go home, till sist Basta då gick dem. Otäck som tusan. Den ena hunden var väldigt intresserad av min rumpa. De blir o springa en omväg nästa gång jag ser dem. 
Just nu är pågarna i poolen o jag o Thore på stranden. Skönt att de är stora så de klarar sig själv en del. Jodå jag går o kollar med jämna mellan rum. 
Kl 14 ska vi ta en taxi till Patong o träffa Dorothy o CeGe. Lite shopping o middag hos vännen Mr Tu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar