söndag 10 augusti 2014

Semester vecka 4 :)

Liten men tuff. Här har Elias klättrat upp och tagit min stol och det syns på han min att det är lika gott åt mig och sitta någon annanstans.
Lite planering inför husvagns lånet.
 

Tradig är det och sitta i stolen ordentligt det ska klättras hela tiden upp och ner.
Nu är det klart att Åsa och pojkarna flyttar till byn de har köpt en lägenhet ganska nära oss. De ser verkligen fram emot detta. Det är nog bara dagiset som Leo är lite ledsen över. Men de ska gå och hälsa på så blir det nog bra. Leo är lite stolt över att han själv ska kunna gå till mormor och morfar.


Vi hade ett dygn uppe i Mellbystrand hos vännerna Inge och Birgitta i deras stuga en helt ljuvlig kväll. Fint väder och god mat vi sov så gott och fick en riktig hotell frukost. Mycket trevligt.

När vi kom hem så kom Daniel med sin husvagn som vi ska låna några dagar. Med sig hade han en tannalös Ella farmors fjälla. Så stolt hon är över sin glugg.


Vi packade och grejade och väntade på Åsa med pojkar som skulle följa med oss. De kom ju aldrig det hade tagit lång tid och skriva pappren på lägenheten. Men äntligen kom de så vi kom iväg till Tylösands Camping. Vi har ju varit där tidigare jag och Thore så vi visste att det var en bra camping med massor för Leo att göra. Vilken leka där fanns härligt speciellt när han är så duktig så han gick dit själv. Vi badade så klart i det fina vattnet en härlig sandstrand finns det där.
Det var bara jag och Leo som badade ordentligt mamma Åsa och morfar doppade bara fötterna. Badkrukorna.


Morfar försökte att sola lite men Leo hittade en snäcka som passade exakt på morfars näsa. Kul.


En tur in till Halmstad gjorde vi och det var trevligt. Vi hittade shorts till Thore två par till och med. En bikini till mig på rea. Skönt att jag har en ny till Thailand i mars.
Vi fick besök av Barbro och Bo som är syster och svåger till Leo och Elias farmor och farfar. Mycket trevligt var det att de kom en stund de bor i Halmstad så de hade ju nära. De blev förvånade över att det var så fint där. De hade inte varit där innan. När de åkte hem så skulle vi äta på pizzerian för det ville Leo. Haha han var trött somnade precis när pizzan var klar, ett par bitar kött fick vi i honom men sen sov han på riktigt. Jag och Thore tog en promenad hem och Åsa körde. Skönt och röra lite på benen.


Fredagen började med frukost så klart sedan så kom Mia på besök och jag och Åsa sprang milen, medan moster och morfar var på lekan med pojkarna.
Lite senare kom nästa familj på besök och det var Daniel och Cissi med alla barnen. Jättekul och träffa dem alla.
Jag och Thore har verkligen inte lagt av oss allt med camping livet. Det var inga problem och sätta upp tältet eller fixa till så vagnen stod rätt. Lika så gick det som en dans när vi plockade ner allt. Åsa och pojkarna var och badade så det gick som attan för mig och Thore och få undan allt. När vi kom hem så packade jag och Leo ur vagnen. Han är duktig på att hjälpa till.

I dag så har Thore kört mc till Osby med Ycc och jag har klippt gräset städat vagnen och tvättat. Givetvis så har jag packat till nästa tur som vi ska på i morgon.

1 kommentar:

  1. Är ni lediga denna veckan också? Jag ska iväg nu.
    Var det roligt att campa? Jaså, de flyttar till Mörarp, så bra :) Du får berätta mer vid tillfälle!

    SvaraRadera