söndag 22 juni 2014

Midsommar helgen

Den har varit riktigt omtumlande. Fest med allra bästa vänner tack för ni kom och förgyllde vår kväll. Midsommar dagens familjegrillning tack älskade ungar för ni kom och förgyllde den kvällen. Tyvärr till min och Isacs stora besvikelse så regnade det så det blev inget kubb spel. Riktigt synd eftersom vi hade sett fram emot och tvinga de andra till spel :)

En massa små folk och storfolk sov över och vi hade verkligen hög i taket här. Lite synd att Leo fick feber så han däckade lite här och där men nu vet vi hur medicinen ska tas utan bråk. Man tar ett fint snaps glas så går det som tusan.

Vårt uterum blev inte färdigt men vi satt där ändå. Väggen med de fasta fönstren kom upp så det hjälpte lite till. Vi satt faktiskt ute till 0030 på midsommar afton i och för sig i tjocka tröjor med det gjorde inget. Thore han och sätta upp ett parti dörrar på midsommar dagen så vi kunde sitta här och äta på familje träffen. Den delen som inte fick dörrar satte han upp plast så det var varmt och skönt, synd att han inte gjorde det midsommar afton. Men som sagt det är lätt och vara efterklok.

Nu är ordningen återställd förutom att jag inte har orkat och ta itu med städningen, fortfarande finns det massor med spår av småfolk. Som till exempel vedkorgen framför speglen :) Elias är överallt och ingenstans på två hundradels sekunder. Helt plötsligt så drog han i spegeln så den trillade ner som tur så skadade han inte sig och för att han inte skulle göra om det så satte jag vedkorgen framför och den är tung så den kunde han inte flytta. Annars så går han med det mesta som rör sig. Denna glada mamma grisen. Det har varit fantastiskt och ha dem här hemma hela helgen. Nu är här verkligen hel dött i detta huset. Det tar tid och vänja sig vid livet och när det är försvunnet så tar det tid och vänja sig vid tystnaden.

På tal om inget så har jag i dag fixat de två första julklapparna. Skönt och vara ute i god tid :) jaså vad har du då köpt haha säger jag inte så klart. Men jag har fem flickor och det är till två jag har handlat. Jag skulle kunnat har en tävling om vilka och vad men när det har jag inte. jag berättar på juldagen.

På tal om handling Gårdbutiken. Super goda ägg verkligen stor skillnad från affärsköpta. Grönsakerna var också goda, trevligt och handla där får jag säga. Potatisen kostade 4 kr kg i ica kostade de 6 kr. Men där hade jag bensinen. Det var bara närodlade produkter som de hade där. Inga som helst konstigheter. Jag kommer att handla där fler gånger, jag kör ju där förbi ett par gånger i veckan. Nu ska jag ringa ett barn och prata lite.

2 kommentarer:

  1. Det finns ju gårdsbutiker lite här och där. Varierande utbud också, men alltid kul att titta in där!

    SvaraRadera
  2. Jag ska börja och bli duktig när jag ser skyltar och svänga inom. :)

    SvaraRadera