onsdag 18 juni 2014

Inköpare sökes.

De skulle vi behöva ha här i denna stora två personers hushåll. I dag så har jag städat så tänkte jag ta en macka och en kopp te. Inget bröd mer än ljust som jag inte är så glad för men det går i nödfall och detta var ett sådan fall. Smör äter jag som bekant inte det där med pålägg är inte min stora grej heller men däremot en god ost gillar jag och vad har vi i kylen då jo MARMELAD a men va fan. Inte min grej det heller. Nä det blev en bar macka med en god kopp te.

Undrar hur det ska gå till midsommar när vi ska ha goda vänner på midsommar mat och så grillafton med barnen med familjer. Jag får väl servera en ljusmacka med marmelad. :)

Nä då jag ska hinna och skriva en handlar lista nu i kväll innan jobb tänkte jag. Så ska jag faktiskt handla i gårdsbutiken i Hjortshög i morgon det har jag aldrig gjort så det ser jag framemot och får uppleva den känslan och handla och betala med pengar.

Vi har inte kommit så långt på uterummet som vi trodde eller som jag hoppades men där är tak så vi ska nog kunna sitta där och äta i alla fall.

Jag började och jobba redan i söndags natt för att vi skulle slippa gå av fredagmorgon så nu är det sista natten och lite långledigt kl 1400 måndag.
Det har varit namngivning hos syster ysters barnbarn Pixie Linda Santine ska flickan heta och kallas för Pixie. Vi gav det ljuvliga barnet en dockvagn som för hoppnings vi hon kommer att tycka om om ett par år.
Middag hos våra bästisar han vi också med. I bland så hinner man med mycket och vissa dagar inget alls.
I dag har jag gjort mycket bara handlar listan kvar. Bäst jag sätter fart.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att höra om gårdsbutiken! En del är bra, en del inte!

    SvaraRadera