onsdag 13 april 2016

Semester

Nu har jag jobbat klart för denna vecka. Min sista 4 timmars dag. Nästa vecka jobbar jag 6 timmar. Det kommer att kännas konstigt o vara där så länge. Halvtid skulle jag nog kunnat jobba alltid. 


I går så var det fotbolls fotografering. Leo fick den stora äran o vara målvakt på bilden. Annars så byter de hej vilt, det brukar bli när målvakten är trött. 


Det är länge sedan jag skrev här har väl hänt lite men inget speciellt. Ella har varit här, vi har kört mc. Jag var iväg o körde med Lady Bikers, det var jag som höll i körningen o kul var de. Alls var nöjda med mitt väg val. Åsa har fått kunder från Åsljunga o när de hade blivit fina i håret så bjöd vi på middag. Det var en kul kväll med bästisar. Leo tyckte det var kul eftersom jag o M hade gått i skolan tillsammans. Dagen efter så var de dags för vännerna I o B o T o komma på middag. Som vanligt massa diskussioner o högt i taket. Livets goda är vänner god middag o skratt o vin. 


Denna bilden fick jag av Mia på Saga när Hon provade sina nya kläder mormor handlade. Saga har börjat på dagis i Hjärnarp o de går så bra. Stortrivs gör hon. Men det kommer säkert att komma ett bakslag med lite tårar. Den 7 september kommer syskonet. Läkaren på ultraljudet såg inte riktigt klart vad det är så ett svagt kanske.. Jaja vi får reda på det tids nog, den som kommer är välkommen. 


I går i strålande sol var vi o sa hejdå på Marie min kära kollega som rycktes bort alldeles förtidigt. Det fanns inte en enda ledig plats i Kropps kyrka, den var så fullsmockad med familj o vänner o kolleger. En väldigt fin begravningsceremoni med sång o bön o glädje mitt i all sorg. En vacker kista med så mycket blommor. Det var dystert på jobb idag. De känns väldigt bra att jag ska vara ledig ett par dagar o resa bort. 

Nu kom regnet till Mörarp ja de passar mig utmärkt för jag ska ta plats bakom strykbrädan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar