måndag 7 mars 2016

Regn, snö o grillning

Saga o Smokie kom för att övernattning i fredags kväll. Denna härliga tös. Hon gråter när mamman går på toa o när hon går ut genom dörren vinkar hon glatt hejdå. Vi sa godnatt till Saga kl 2000. Kl 0450 vaknade jag av att Thore snarkar jag rörde vid honom så han vände på huvudet. Skönt det blev tyst haha då drog Saga igång med en rejäl sågning. De var de enda ljud jag hörde från henne på hela natten. 0810 slog hon upp de blå 
O var lika god o glad som vanligt. Härliga unge. 

På kvällen var vi i väg på YCC's årliga Tura. 33 glada var vi. Mycket trevligt var de. En del av folket träffar vi bara till turan så därför är de extra kul. Vi gick till Edelwise efteråt o där spelade Wendels livemusik. Fantastiskt kul. 

I söndags så var de grill lunch med Daniel o hans familj. Vi skulle egentligen träffats i Bruce skogen men det regnade som tusan så det blev bestämt mölledammarna i stället för där är vindskydd. Ja de var ju bara bra för bår del, inte så långt för oss. När de var dags o köra övergick regnet i snö. Jag vill inte ha snö men det är bättre än regn när vi var i skogen. 





Som alltid när de grillas så är korven lite halvrå i mitten. Jag hade tur för jag slapp grilla min korv, de fixade Ella farmors egna kocka.

När vi var hemma strax efter 12 så blev det en runda å soffan. Helt plötsligt var denna söndag över. 

Nu är de måndag igen o Thore har precis kört till jobb o jag sitter i min härliga fåtölj med en bra bok. Snart när jag är klar här.  Boken heter Systrarna Tides sista sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar