tisdag 13 januari 2015

Strömlös

Ja det är inte ofta som strömmen går och inte kommer tillbaka på ett tag. Jag satt och kollade tv när allt blev mörkt och tyst. Vilket liv det är i huset i vanliga fall, så tyst som det blir vid strömavbrott skulle jag kunna ha med ström. Hämtning av två grabbar på dagis stod på schemat så jag traskade i väg med ficklampan i fickan. Jag viste inte om det var strömlöst på dagis också och det är ju viktigt och få rätt barn med sig hem.
Jodå beck mörkt var det på dagis så det var bra med en ficklampa. När barnen var hämtade så kom strömmen igen och den varade så länge som det tar och gå från dagis hem till Åsa. Precis när vi skulle sätta in vagnen så gick den igen.

När vi kom in så tände vi ficklampan så vi såg när vi kläde av oss. Sen tyckte Leo vi skulle ringa till någon som kunde laga kontakterna. Nä sa jag det är inte lönt och ringa för det är många som redan gör det och de vet att strömmen är borta. MEN ring mamma då sa han. Nä sa jag vi berättar när hon kommer hem. De var inte helt ok att låta bli och ringa mamman. Han önskade säkert att det var någon annan än mormoren som var med honom nu när kontakten var sönder. Vi tände ljus och gjorde mysigt, så sa han nu kan vi inte leka. Jodå sa jag vi lägger ficklampan här, nä jag ser inte ändå. Ljuvliga unge. Där kom strömmen igen snabbt som tusan på med maten och så höll vi tummarna att den skulle vara kvar tills maten var klar. Vi hade tur den försvann inte fler gånger från oss.

Helt strandsatta hade vi inte varit för vi har ett litet gasolkök.

I dag ska jag ta tåget till Påarp och hämta på pojkar som ska få sin andra spruta inför semester resan om 49 dagar.

1 kommentar:

  1. Man blir rätt strandsatt utan ström! Pratade just om att man borde köpa ett litet gasolkök...

    SvaraRadera