måndag 12 januari 2015

Måndag igen

Ännu en ny vecka utan en massa planerat.
I fredags så var jag hos doktorn och han var nöjd med mig. Jag kunde sträcka ut armarna till sidorna och så kunde jag ta upp dem på huvudet. Ja de var bra. Jag har väldigt ont i mellan åt sa jag men det ska vara så jaha, jag kan inte köra bil, nähä behöver du det. Jag sjukskriver dig en månad till sen får du börja jobba halvtid i en månad. OK kommer jag att fixa det då. Ja det gör du.

Ja det hoppas jag innerligt att jag kommer att göra för komma tillbaka till jobb och inte kunna utföra mina sysslor till fullo det blir inte kul varken för mig eller mina kolleger. Jag fick tillåtelse av honom att börja springa det var lugnt, han hade själv sprungit efter en vecka när han gjorde sin egen op. Jaha så sa ju inte min sjukgymnast. Jag har varit ute en runda och det kändes riktigt bra, men jag tog det väldigt lugnt för jag ska nog prata med Sjukgymnasten om det igen.

Vi var hos Mia och Thore skruvade ihop spjälsängen och jag och Andreas bäddade den Mia fixade bebiskläderna och packade skötväska och bb väskan. Vi beställde en ny åkpåse till liggvagnen för den som var med är till sittvagnen och det blev inte så bra med den. Så den kommer nu i veckan. Sen kan "Tage" komma när som helst i princip, det allra bästa är att han väntar tills det är dags så klart.
Jag hoppas att han kommer innan den 14/2 för då ska jag till Ullared med Mc gänget Mössen så då tänkte jag handla lite till den utan att köpa neutrala kläder.

Denna helgen har varit väldigt lugn Thore har fixat lite ute och snickrat ett skötbord till Mia, Isac kom i lördags kväll så vi hade en mysig kväll med god mat och godis och så en bra film. I söndags sov vi länge så vi hann inte med någon promenad innan Daniel skulle hämta honom för fotbollsträningen.

Leo gillar inte långarmade tröjor och han har ju fått några som bara ligger så jag sa att vi klipper av armarna och syr om de. Sagt och gjort ja eftersom jag sa det så blev det mitt jobb. Det gick bra och sy när jag stod upp och som tur så var det inte så tunga grejer. Så i dag ska han få fyra "nya" t-skirt. Thore frågade honom för ett tag sedan "varför kan du inte ha långarmat på dig?" Nä jag gillar inte det svarade Leo. Jag tittade lite på Thore och frågade Varför kan inte du har långarmade tröjor på dig? jag gillar det inte sa Thore. Nä så är det. Sådan morfar sådant barnbarn.

Nu ska jag ta tag i mitt liv här hemma och göra mina övningar och sen sitta med is lite.

2 kommentarer:

  1. Så bra att det går framåt! Fixat ute i helgen??? I stormen?
    Det bara fortsätter ju blåsa...

    SvaraRadera
  2. Eva-Lotta du vet att Thore kan alltid hitta på saker ute när han är på det humöret. Han tog ner slingorna och fixade lite av varje. :)

    SvaraRadera