lördag 17 januari 2015

Solsken

Jag blir så glad när jag vaknade och såg vilket härligt väder det är ute. +3 och strålande sol det blev Tollarps rundan med Thore och det gick bra. Skönt att han inte har varit flitig på att jogga på hela hösten och vintern. Vi är i samma form kan man säga. Men jag tror att jag kommer tillbaka snabbare än honom.
Vi har Isac här och han har suttit och titta på Youtube klipp och vi kan säga att han har  mer samma humor som sin farfar än farmor. Isac och Thore skattar så det är inte klokt men jag tycker inte att det är så kul. I tisdags så var vi och käkade på Pitchers efter sprutorna, Isac fick ett blåmärke efter sin men inte Jacob.

I onsdags åkte jag och Annette ner till Euphoria i Malmö och vi hade en trevlig dag där gick runt och strosade åt en god lunch. Jag hade bestämt mig för att göra detta innan i veckan, så det blev bonus att Annette följde med. Hon ringde till mig i tisdags kväll och så berättade jag vad jag skulle göra, följ med sa jag. Okej sa hon.

I torsdags så regnade det och stormade hela dagen så jag var faktiskt bara ute och tog in posten. Jag provade och städade lite, de gick bra bara jag inte tar så stora tag med dammsugaren. Jag har fått lite mer övningar som jag ska göra med gummiband och det känns bra lite mer styrkeövningar. På kvällen kom Ella och Leo de ska sova över här tillsammans. Så det var bus och sagoläsning på schemat den kvällen.

Fredag morgon kom Elias så det blev fullrulle här. Leo hade kuddkrig med morfar för han skulle gå upp och inte ligga hela dagen. Helt plötsligt så blev Ella dålig och började kräka, fy attan det är verkligen inget man vill ha. När Cissi kom med Isac så åkte Ella hem. Jacob skulle egentligen också kommit och sovit över här men när han kom hem från skolan så var han också dålig. Stackarn.

Än så länge har både Leo Elias Isac jag och Thore klarat oss så vi håller tummarna för oss. Ella och Jacob är lite bättre idag. Inga kräkningar men lite matta och ont i magen.

Nu ska vi snart iväg på 60års uppvakning det ska bli trevligt, Isac är hos Åsa under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar